گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس جمهور عراق برای نظارت بر روند آمادگی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی وارد شهر کربلا شده است.

خبرگزاری‌های عراق گزارش دادند در آستانه مراسم اربعین حسینی، عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق امروز (شنبه) وارد کربلای معلی شده است.

به گزارش میدل ایست نیوز به نقل از استاندار «میسان»، از ابتدای ماه اوت تاکنون، ۱۰۵ هزار و ۹۲۵ زائر از ملیت‌های گوناگون از طریق گذرگاه مرزی «الشیب» وارد عراق شده اند. استاندار میسان همچنین از اجرای طرح‌های امنیتی، خدماتی و بهداشتی ویژه موکب‌ها و زائران اربعین حسینی خبر داده است. 

در راستای آماده‌سازی برای مراسم اربعین، وزارت محیط زیست عراق نیز از پاکسازی ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع از خاک این کشور از آلودگی مین خبر داد.

روز گذشته نیز، وزیر کشور عراق برای بازدید از اوضاع امنیتی مرز «زرباطیه» که میزبان زائران مراسم اربعین است، به این گذرگاه رفت. اداره بهداشت و درمان کربلا نیز از آغاز طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه اربعین حسینی در این استان خبر داده است. 

۱۵ شهریور در ایران و عراق ۲۰ صفر و اربعین امام حسین (ع) است که پیش بینی می‌شود به همین منظور میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی به کربلای معلی سفر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار