آغاز طرح افزایش نظارت‌های بهداشتی در استان کربلای عراق

طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه اربعین حسینی در کربلا آغاز شد.

معاونت بهداشت اداره بهداشت و درمان کربلا از آغاز طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه اربعین حسینی در این استان خبر داد.

دکتر «غیث قحطان العواد» در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی استانداری کربلا گفت: این طرح از امروز (جمعه) به منظور اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در استان کربلا آغاز شد.

او افزود: در این طرح تیم‌های بازرسی بهداشتی و همتایان آن‌ها در تمام بخش‌های اداره بهداشت استان کربلا در چارچوب یک برنامه در نظر گرفته شده برای زیارت اربعین حسینی گشت‌های نظارت خود را به طور دوره‌ای از کارخانه‌های مواد غذایی و کارخانه‌های تولید آب معدنی افزایش می‌دهند تا از مناسب بودن آن‌ها برای مصرف کنندگان اطمینان حاصل کنند.

معاونت بهداشت اداره بهداشت و درمان کربلای معلی افزود: تیم‌های بازرسی بهداشت استان کربلا طی روز‌های گذشته توانستند حدود چهار و نیم (۴.۵) تن مواد غذایی جامد و سه هزار لیتر مواد مایع و سایر مواد پاک‌کننده غیراستاندارد یا موادی که تاریخ آن‌ها انقضا یافته بود را کشف و منهدم کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های نظارتی واحد‌های بهداشتی استان کربلا برای نظارت بر کیفیت و سالم بودن مواد غذایی محلی و وارداتی به این استان گفت: مواد غذایی از طریق چهار مسیر به این استان وارد می‌شود که نمونه‌های تمام مواد غذایی وارد شده از طریق آن‌ها پیش از توزیع در آزمایشگاه مورد معاینه و سپس مجوز توزیع آن‌ها صادر می‌شود.

دکتر العواد همچنین با اشاره به اینکه نمایندگانی از اداره بهداشت استان کربلا در موکب‌های برپا شده در مسیر حضور می‌یابند، افزود: با اجرایی شدن طرح نظارت بهداشتی ویژه اربعین، بازرسی و کنترل تیم‌های بهداشتی در داخل شهر کربلا و جاده‌های این استان به منظور نظارت بر غذای بهداشتی ارائه شده به زائران اربعین حسینی افزایش می‌یابد.

۱۵ شهریور در ایران و عراق ۲۰ صفر و اربعین امام حسین (ع) است که پیش بینی می‌شود به همین منظور میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی به کربلای معلا سفر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار