ضرورت توجه به روشنگری اذهان عمومی و سواد رسانه

امیرغلامعلیان گفت: هر چه قدر بتوانیم در حوزه سواد رسانه و روشنگری اذهان کار انجام دهیم، بدون شک گوشه‌ای از شرح وظایف خود را انجام داده ایم.

سرتیپ دوم امیرغلامعلیان در مراسم تجلیل از مسئولان خبر یگان‌های ارتش در منطقه کرمان، اعضای لَجمن سایبری و فعالین حوزه فضا مجازی که در محل قرارگاه برگزار شد، گفت: به منظور اجرای ماموریتی که به دوستان در حوزه سایبر اعلام شد، مباحث عنوان شده از مبتلابه جامعه است و اگر جامعه را نگاه کنید، هجمه‌ای که در حوزه فضای روانی و عملیات روانی در حوزه فضای مجازی وجود دارد و هدف گیری‌هایی که  نسل جوان به خصوص خانواده‌ها را نشانه‌گیری کرده است و  این قشر را مورد تاثر خود قرارداده، جای تامل دارد.

او با اشاره به اینکه این امر در نظر مقام معظم رهبری( مدظله العالی) همیشه مدنظرشان بوده، است افزود: ایشان با تدابیر مدیریتی که دارند و باالهام گیری از مواردی که خودشان در رصدر جامعه متوجه می‌شوند، خیلی خوب این تحلیل و تشخص را دارند و راهکار‌هایی انتخاب کرده اند.

ارشد نظامی ارتش جنوب شرق بیان کرد: امروزه هدف دشمن، هدفی نظامی و سخت افزاری نیست؛ بلکه دشمن بدون اتکا به سخت افزار‌های نظامی و... اهداف خود را در جامعه هدف و کشور‌هایی که خودشان مغایر با عهدنامه‌ها هستند، برنامه ریزی و اجرایی می‌کند.

او گفت: امروز هدف دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی ایران این است که اذهان جوانان ما را نسبت به عقبه مقدس و پرافتخاری که دارند، تهی نشان دهد و احساس یاس و نا امیدی در ذهن آن‌ها نسبت به آینده خود و نظام ایجاد کنند.

فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) افزود: ایشان به جایگاه فضای مجازی بسیار تاکید دارند.

او با اشاره به اینکه در مسیر تدابیر نورانی حضرت خامنه‌ای (مدظله العالی) در راستای جهاد تبیین، گفت: یکی از ماموریت‌هایی که به نیرو‌ها داده شد، روشنگری است و آنچه که باعث شده انقلاب و نظام در طول ۴ دهه از فتنه‌ها و بحران‌های تاریخی گذر کند، خروجی جهاد تبیین است و امروزه تاکید مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در زمینه جهاد تبیین بسیار ویژه است و به ۲ فرض قطعیت و فوریت، این امر  را برای همه ما تدوین کرده و جزو وظایف اصلی ما عنوان کرده اند.

فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: کاری که امروزه در سازمان عقیدتی وسیاسی انجام می شود، در مسیر روشنگری خانواده‌ها و روشنگری ذهن جوانان ما، بحث تبلیغ و حجوم سایبری و روشنگری در حوزه فضای مجازی است.

او با اشاره به اینکه هر چه قدر بتوانیم در حوزه سواد رسانه و روشنگری اذهان کار انجام دهیم، بدون شک گوشه‌ای از شرح وظایف را انجام داده ایم، بیان کرد: اگر ذهن جوانان را نسبت به خطراتی که در این فضا، آن‌ها را مورد تهدید قرار می‌دهد، آگاه سازیم  قطعا توانستیم گوشه‌ای از وظایف این سازمان را انجام دهیم.

او ادامه داد: کاری که شما امروز به عنوان لَجمن سایبری انجام می‌دهید به جد می‌توان گفت  از ماموریت ما در حوزه دفاعی و امنیتی، سنگین‌تر نباشد؛ کم تر نیست.

امیر غلامعلیان بیان داشت: ما هر چه قدر خانواده‌های خود را نسبت به تهدیدات دشمن ایمن و بیمه کنیم و راهبرد‌ها را نشانشان دهیم،  بهتر عمل کرده ایم و این امر نیز تاثیر بسیاری در توان رزمی می‌گذارد.

او با بیان اینکه توان رزمی از ۳ مولفه اصلی تشکیل شده است، افزود: توان فیزیکی، عوامل برتر ساز و یگانه توان رزمی از جمله مولفه‌ها هستند.

ارشد نظامی ارتش جنوبشرق تاکید کرد: خیلی از آموزش‌های خود را در دوران بیماری کرونا به صورت مجازی گذراندیم؛ ولی وضعیت خوبی در برداشت.

او با اشاره به اینکه ارتش به عنوان نهادی است که امروز متدین‌تر از همیشه است، گفت: طبق فرمایشات حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ارتش یک شجره طیبه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار