یکصد روز از آغاز اعتصاب نویسندگان هالیوود گذشت

بیش از سه ماه از آغاز اعتصاب نویسندگان هالیوود می‌گذرد، اما با به نتیجه نرسیدن مذاکرات هیچ چشم اندازی برای پایان آن مشخص نشده است.

پس از بیش از سه ماه اعتصاب، شکاف بین اتحادیه فیلم‌نامه‌نویسان قدرتمند (WGA) و روسای استودیو‌ها و پلتفرم‌های استریم همچنان پا برجاست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هیچ توافقی برای پرداخت بهتر به فیلمنامه نویسان با سود حاصل از استریم یا تنظیم استفاده از هوش مصنوعی (AI) در صنعت حاصل نشده است. از آغاز این جنبش اجتماعی، دو طرف به سختی با یکدیگر به مذاکره پرداخته اند و در اواسط ژوئیه، با ورود بازیگران به اعتصاب که مطالبات مشابهی را مطرح می‌کنند، بحران شدیدتر شد. هالیوود حدودا از سال ۱۹۶۰ چنین جنبش دو قطبی اجتماعی را تجربه نکرده بود.

اتحادیه فیلمنامه نویسان روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: خودداری از بررسی جدی پیشنهاد‌های معقول فیلمنامه نویسان باعث شده است که اعتصاب یکصد روز طول بکشد و هنوز هم هیچ گونه پایانی برای آن متصور نیست.

اتحادیه در بیانیه‌ای افزود: استودیو‌ها کاملاً مسئول تعطیلی صنعت هستند و برآورده کردن خواسته‌های اعتصاب کنندگان به مراتب کمتر از خسارت ناشی از ناسازگاری آن‌ها هزینه خواهد داشت. از سویی دیگر طبق برآورد موسسه میلکن، آخرین اعتصاب نویسندگان هالیوود، در سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۸، صد روز به طول انجامید و به اقتصاد کالیفرنیا ۲.۱ میلیارد دلار خسارت وارد کرد، اما این بار هیچ چشم اندازی برای پایان این اعتصاب مشاهده نمی‌شود.

پس از سه ماه سکوت، فیلمنامه نویسان و استودیو‌ها مذاکرات را در روز جمعه از سر گرفتند، اما این دیدار به جایی نرسید. چند ساعت قبل از جلسه، اتحادیه فیلم نامه نویسان در پیامی خطاب به اعضای خود به حسن نیت استودیو‌ها شک کرد. اتحادیه کارفرمایان با محکوم کردن یک لفاظی تأسف بار واکنش نشان داد و اعلام کرد: این اعتصاب به هزاران نفر در این صنعت آسیب رسانده است و ما آن را بسیار جدی می‌گیریم. تنها هدف ما این است که مردم را به سر کار بازگردانیم.

برچسب ها: اعتصاب ، هالیوود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار