محسن حججی در حالی در سن 26 سالگی در سوریه به دست داعشی‌ها به شهادت رسید که مادرش می‌گوید: وقتی در حرم امام رضا(ع) راضی شدم به سوریه برود، با دوستانش تماس گرفت و گفت: «من رضایتم را از امام رضا(ع) و مادرم گرفتم و برای اعزام آماده‌ام».

۶ سال پیش در چنین روزی محسن حججی به بدترین شکل به دست داعشی‌ها به شهادت رسید. آن‌ها که ۱۶ مرداد سال ۹۶ با انتشار فیلمی از اسارت حججی در تنف، منطقه مرزی سوریه، عراق و اردن خبر داده بودند، ۲ روز پس از آن یعنی ۱۸ مرداد در مقابل دوربین‌های خود سر از تن او جدا کردند.

شهید حججی

این جوان دهه هفتادی نشان داد همچنان راه شهادت باز است و الگویی برای جوانان دهه هفتادی و هشتادی شد. رهبر معظم انقلاب نیز درباره این شهید بزرگوار فرمودند: «خداوند به‌واسطه مجاهدت محسن عزیز، ملت ایران را عزیز و سربلند کرد و او را نماد نسل جوان انقلابی و معجزه جاری انقلاب اسلامی قرار داد».

مراسم تشییع پیکر شهید ححجی با شکوه خاصی برگزار شد و جوانان در حالی که تصاویری از این شهید در دست داشتند، به ادامه دادن این مسیر تأکید کردند و نوای «لبیک یا حسین» و «لبیک یا زینب» سر دادند. پس از آن دیگر محسن ححجی به عنوان نماد اقتدار و عزت ایران اسلامی شناخته می‌شود.

وقتی محسن دیگر محسنِ قبلی نبود

محسن حججی متولد ۲۱ تیر سال ۱۳۷۰ در نجف آباد اصفهان به دنیا آمد. پس طی کردن دوران مدرسه، در دانشگاه رشته برق خواند و وارد سپاه شد. حدود سه سال پس از ورود به سپاه برای نخستین‌بار عازم سوریه شد. زهرا مختاری، مادر شهید محسن حججی می‌گوید: پس از این سفر دیگر محسن آن محسنِ قبلی نبود و دائم به من می‌گفت: «برایم آرزوی عاقبت بخیری کن که این عاقبت بخیر با شهادت حاصل می‌شود». همیشه برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) دلتنگی می‌کرد و می‌گفت «از شما می‌خواهم که با سفرم به سوریه موافقت کنید و برایم دعا کنید که حضرت زینب (س) مرا بپذیرد».

رضایت از مادر برای اعزام به سوریه به سبک شهید حججی

شهید حججی برای خانواده به ویژه مادر احترام ویژه‌ای قائل بود و همیشه از آن‌ها می‌خواست برای او دعا کنند. برای اینکه رضایت مادرش را برای سفر به سوریه بگیرد و با رضایت خانواده عازم سوریه شود، تصمیم گرفت که برای شب‌های قدر به حرم امام رضا علیه‌السلام بروند تا در آنجا مادر را برای این سفر راضی کند. همه چیز مهیا بود و آن‌ها ۱۰ شب در مشهد حضور پیدا کردند تا نماز و روزه‌هایشان هم کامل باشد. 

شهید حججی

مادر شهید حججی می‌گوید: شب ۲۱ ماه رمضان و شبی که تقدیر و سرنوشت همه افراد نوشته می‌شود، در گوشه‌ای از حرم امام رضا (ع) نشسته بودیم که بعد از مدتی از آقا محسن جدا شدم و به صحنی دیگر رفتم تا بتوانم در جایی تکیه دهم. قبل از اینکه مراسم قرآن به سر در حرم امام رضا (ع) آغاز شود، همانطور که در صحن حرم امام رضا (ع) نشسته بودم، آقا محسن به من پیام داد. در این پیام نوشته بود: «مامان تو را به خدا برایم دعا کن قسمتم شود تا به سوریه بروم و نزد حضرت زینب (س) روسفید شوم». در آن لحظه حس غیرقابل وصفی وجودم را فراگرفت و در جواب پیام آقا محسن نوشتم: «ان شاالله».

این پایان ماجرا نبود. شهید ححجی همچنان برای گرفتن رضایت مادر دست به دعا بود. معلوم نبود که در جوار امام رضا علیه‌السلام و شب قدر از خداوند چه خواست که به این توفیق نائل آمد.

آخرین شب قدر شهید حججی در حرم رضوی

مادر شهید حال و هوای آخرین شب قدر پسرش را اینگونه روایت می‌کند: مراسم قرآن به سر آغاز شد و آقای رئیسی که تولیت حرم رضوی بود، مراسم قرآن به سر را آغاز کرد. دست‌هایم را به سوی آسمان بلند کردم و به سوی حرم امام رضا (ع) نگاه کردم و گفتم: «یا امام رضا (ع)! تو را به جوادت قسم می‌دهم حالا که اینقدر دلش می‌خواهد و بی‌تابی می‌کند، قسمتش کن تا به سوریه برود». وقتی مراسم به پایان رسید به آقا محسن گفتم که «من رضایت دادم. اگر می‌خواهی به سوریه برو». آقا محسن این را گفتم خیلی خوشحال شد و برقی در چشمانش زد که تا ان لحظه اصلا چنین حالی را از او ندیده بودم. همان شب به چند نفر از دوستانش تماس گرفت و گفت که «من رضایتم را از امام رضا (ع) و مادرم گرفتم و برای اعزام آماده‌ام».

محسن دیگر برای سفر به سوریه آمده شده بود. با دوستانش دیدار و از آن‌ها طلب حلالیت کرده بود. وقتی قرعه به نام محسن افتاد تا به سوریه رود، دیگر سر از پا نمی‌شناخت. مدت‌ها خود را برای این سفر آماده کرده بود. محسن برای اینکه خبر اعزامش را به خانواده بگوید، خیلی تلاش کرد تا خانواده را نگران نکند. شب قبل از اعزام با «بسم الله الرحمن الرحیم» از خانواده خداحافظی کرد.

مادر شهید حججی می‌گوید: شب آخر به او گفتم: «محسن جان نمی‌خواهم شهید شوی». مرا بوسید و گفت: «مادر من لیاقت ندارم و شهید نمی‌شوم. دعا کن لایق شوم». وقتی به سمت ترمینال رفت و برای آخر او را بوسیدم انگار می‌دانستم که دیگر صورت محسنم را نمی‌توانم ببوسم. آخرین تماس ما هم شنبه بود به او گفتم «کی برمی‌گردی؟ علی پسرت خیلی بیقرار است». به من گفت مادر برمی‌گردم نگران نباش دعا کن روسفید برگردم.

توصیه شهید حججی به حجاب

محسن ححجی با شهادتش رو سفید به کشور بازگشت و نه تنها خانواده بلکه دل‌های یک ملت را به شهادتش متأثر کرد. یکی از نکاتی که شهید حججی به آن تأکید داشت موضوع حجاب بود و حتی مادرش می‌گوید: محسن می‌گفت که اگر بی حجابی دیدید، طوری برخورد کنید تا ناراحت نشوند، اما تذکر دهید تا حجاب را رعایت کنند.

فرزند شهید حججی

محسن حججی زمانی که به شهادت رسید، فرزندی دو ساله به نام علی داشت که در وصیتی به فرزندش نیز آورده است: «سلام پسر گلم! چند کلمه‌ای هم می‌خواستم با تو حرف بزنم، ببخشید که باباجان در سن کودکی رهایت کردم و رفتم! اگر ما نمی‌رفتیم به حرم حضرت زینب (س) جسارت می‌شد یا خدایی ناکرده همان خرابه‌های شام برای حرم حضرت رقیه (س) اتفاق می‌افتاد. علی جان! من خیلی دلم می‌خواهد روسفید و شهید شوم و یک بار قبل از ظهور و یک بار بعد از ظهور امام زمان (عج) شهید شوم! به خیال خودم می‌گویم که این زرنگی است که دو بار برای اسلام شهید شوی! ان‌شالله که بتوانم به این آرزو برسم. اما بازهم راضی به رضای خدا هستم؛ اگر به آرزویم رسیدم و شهید شدم که الحمدالله اگر هم به آرزویم نرسیدم لایق نبودم و شاید صلاح خدا چیز دیگری است... بعضی وقت‌ها دل کندن از یک سری چیز‌های خوب باعث می‌شود تا یک سری چیز‌های بهتری را به دست بیاوری، من از تو و مادرت دل کندم! تا بتوانم نوکری حضرت زینب را به دست آورم! آرزو دارم تا خدا در این سفر به من نگاه کند، خیلی دوستتون دارم مواظب خودتون باشید و سعی کنید طوری زندگی کنید که خدا عاشقت باشد! اگر خدا عاشقت شود، خوب تو را می‌تواند خریداری کند. موظب خودتون باشید، دعا کنید من هم رو سفید شوم».

پیکر شهید حججی مهرماه سال ۹۶ یعنی پس از بیش از ۴۰ روز از دست داعشی‌ها با توافق صورت گرفته حزب الله آزاد شد و به میهن بازگشت و در نجف آباد اصفهان به خاک سپرده شد.

منبع: فارس

برچسب ها: شهادت ، شهید حججی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
شادی روح همه شهدا از صدر اسلام تا همین الان فاتحه مع صلوات
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطنم جمهوری اسلامی ایران
۱۱:۲۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
با سلام و عرض ادب خدمت رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای عزیز فرمانده کل قوا درود خدا بر همه شهیدان جمهوری اسلامی ایران علل الخصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم و شهید حججی عزیز شهید گرانقدر برای ما هم دعا کن تا از قافله شهادت جا نمانیم و تا پای جان از رهبری عزیزمان امام خامنه ای فرمانده کل قوا و جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم و پرچم جمهوری اسلامی ایران کفن بنده قرار بده انشاالله مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر نتانیاهو احمق و مرگ بر منافقین کفار ومرگ بر مسعود رجوی و مریم رجویی و مرگ بر پهلوی های گرگ صفت رضا پهلوی و فرح پهلوی الله اکبر الله اکبر الله اکبر جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
با سلام
این متن رو اولین بار خوندم و ساعت الان 6‌‌‌.09 دقیقه صبح روز 1402.07.03 هستش پاشدم برم اداره اشکم ریخت با این زندگینامه خوب.
به مولا مرد بودی
خوش به سعادت.
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبربخشی پور
۰۵:۲۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
بنام خدا
درود و سلام خدا به روح پاک شهید حججی وتمامی شهدا.
این شهید با شهادتش ثابت کرد که شهید مظلوم امام حسین و72تن از یاران با وفایش در 1400سال پیش سر از تنشان جدا شده است.خوشا به سعادت شما.وچه خوش عاقبت شدید.وبدا به حال ما جاماندگان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۸ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
درود به شرفش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
شهدا شرمنده ایم مارا فراموش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۴:۲۸ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
رضوان جایگاهش باد روحش شاد ولعنت خدا بردشمنانش
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۰۸:۲۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
با سلام و تحیت
ای جانم حسین،
ای برادر ، شهادتت مبارک
خوشا بحالت ، چه شهادت زیبایی،
خدایا شهادت در راهت را نصیب و روزی ما کن.
انشاءالله
ولله الحمد
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۲:۰۵ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
شهید قلب تاریخ است...با سلام ودرود بر روح پر فتوح امام شهدا و شهید سر افراز شهید محسن حججی می خواستم به آنهایی که فقط فکر مال دنیا وشهوات دنیوی هستند بگویم کمی هم از روی گل این شهیدان خجالت بکشید و کمتر با اختلاس و زراندوزی مردن را نسبت به انقلاب وشهدا بدبین نمایید.از خدا بترسید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۳ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
شهیدان وجانبازان ازجان گذشتگی، کردن وهمیشه، وهمه جاقابل احترام افتخاره کشورهستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
روحش شاد یادش واقعا گرامی باد هرگز محسن در دل مردم وشهادت پاک‌نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
انشالله با ارباش امام حسین محشور شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
خدا بیامزه دلاور ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
ای دلیر مرد شجاع؛ای شهید مظلوم؛برای مادر مریضم دعا کن؛
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
روحت شادشهیدبزرگواردعاکنیدهرچه خانم بی حجاب زودترنسل شون منقرض شه تاهمه باهم نسوزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
راهش پر رهرو باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
شهیدحججی انشاءالله همنشین امام حسین وشهیدان کربلا هستی برای خواهرتم دعا کن سربلند و روسفید بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
خوشا به سعادتت.شفاعت ما رو هم بکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام بر شهیدان
روحشان با اولیای الهی محشور باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
آفرین به این شیر مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
درودبرشیرپاکت افتخارایران روح بزرگت شادیادت گرامی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
اگر اون داعشی نامرد را گیر بیارم. می دونم چکارش....
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۹:۲۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
شرمنده شما شهداییم،زندگی واقعی و شرافتمندانه از آن شماست ،التماس دعا داریم ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
السلام یا امام حسین
چه عاقبت بخیری زیبایی صد در صد هم نشین امام حسینه خوش به حالش تو این دوره زمونه خیلی سخته قسمته هر کسی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام بر حسین و سلام بر شهیدان ،محسن عزیز ،خواهش میکنم برای جوونامون دعا کن ،برای پسرهای منم دعا کن کنار شما باشن
Iran (Islamic Republic of)
زنده باد بختیاری
۱۸:۰۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
شهید زرگ امیدوارم به کشتی نجات امام حسین پیوسته باشی وعاقبت هم دست مارابگیری این چشم بصیرت نمیخاد ودر همین تصویر چهره خیر وشر کاملا مشخص است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
دقیقا چهره خیر وشر کله عالم هستی تو این عکس مشخص است
Iran (Islamic Republic of)
فریدصفری
۱۷:۵۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
روحت شاد و یادت گرامی برادر محسن.خداوند پسرگلت راحفظ کند
Iran (Islamic Republic of)
خانم احمدوند
۱۷:۳۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام برشهیدان خدایی روح شهیدحجیی باامام حسین همراه باد چون همانندامام حسین به حیونهایی به اسم داعش سربریده شد خدابدجوری ازشون تقاص بگیره واون دنیاهم هیچ وقت ازشون نگذره لعنتی ها پست روح تما می شهدا شاد شهدای جنگ تحمیلی وشهدتی مدافع حرم شهدای تررور همانندحاج قاسم سلیمانی وهمراهانش
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین امینی
۱۷:۲۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام بر برادر عزیزتر از جانم.آقا محسن هرجایی که هستی برای من و خانواده ام و همه ی دوستانم در بسیج شفاعت مارا نزد آقا امام حسین بکنید که انشالله ماهم به سعادت وشهادت برسیم.بنده هم برای شما دعا می کنم.
باید بهشتی وار در راه خدا رفت/اینگونه در راه حسین سر جدا رفت/باید چو چمران رفت در اوج رهایی /در باغ آتش سوختن همچون رجایی.

تقدیم به برادر عزیزم شهید محسن حججی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
روحت شاد برادر خداوند پسرت را حفظ کنه??کاشکی اون داعشی پشت سرش گیرم می‌افتاد سرش تیکه تیکه میکردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۰۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
چه فرقی کرد شما هم به نظر اونا می شدی داعش مشکل یه از جای دیگر هست عمیق تر فکر کن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
این جور کارا رو فقط آدامایی که واقعا مردن میتونن بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
الله رحمت السین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
هر بار عکس هارو میبینم اشکم امان نمیده
شهید مظلوم برای عاقبت بخیریمون دعا کن،
حلالمون کن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
روحش با امیرالمؤمنین محشور باد زنده باد
رحمت خدا بر مدافعان حرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را
تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
خدا لعنت کند اون مسئولینی که پا روی خون این شهدا گذاشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
حیف این جوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
محسن جان واسه ما هم دعا کن نزد مادرمان فاطمه زهرا عروسفید شویم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۴۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام بر روح پاک و مطهر شهید بزرگوار انشاالله پیش خدای مهربان برا ماهم دعا کنید شفاعت کنید هرکسی لایق رسیدن به این درجه از ایمان نیست جایت بهشت باد مانند سرورشهیدان امام حسین ع به شهادت رسیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
روحتون شاد قهرمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
منم دوستت دارم راهت را ادامه میدم پهلوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
مادرم همیشه حرفش این است اسلام بشود مویی ، نمیبرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
شهید گرانقدر شهادتت مبارک شما لیاقت شهید بودن رو داشتیدشهید شدن در راه خدا قشنگترین آرزوستکه پیش حضرت زینب آبرو داری از حضرت زینب بخواه به حق حضرت رقیه حاجت روایمان کند
Iran (Islamic Republic of)
زهرا از قزوین
۱۲:۵۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام شهید بزرگوار خوشا به سعادت شهید عزیز من مریضم از خداوند شفاعت‌ ما رو بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
از خدا میخواهم شما و سایر کسانی که در بستر بیماری هستند به کرامت این روزهای عزیز شفا پیدا کرده و به سلامت به زندگی خود ادامه دهند انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
hasankandi
۱۲:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام ودرود خذا بع تمام شهیدان وطن وبخصوص مذافعین حرم انشالله که ماروهم شفاعت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
خوش بحالت بهترین جای بهشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام خانم های بی حجاب روزقیامت جواب شهیدان راچه می دهن درود برزنان ودختران باحجاب وباحیای کشورمان درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
جوانان وطن برای دفاع از خاک و ملت رفتند نه برای حجاب.مگه صدام میخواست حجاب رو برداره؟
Iran (Islamic Republic of)
سهند
۰۹:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
شهادت مبارک
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۱۱:۰۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
درود به روح پاکت . خداوند به مادرت صبر بده . ای شجاع دل تو هم مانند امامت تشنه لب جان دادی . بهشت برین جایگاه باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
برادر شهیدم ، برایم دعا کن عاقبت بخیر و روسفید شوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام برشهیدان درودبررزمندگان اسلام
روح تمامی شهیدان شادباشه.
Iran (Islamic Republic of)
غفورسراوانی
۱۰:۲۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
حجی عزیزالگوی غیرت بود روحت شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام ودرود خداوند بر شهیدان ?????
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۳۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
شهیدان زنده اند الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ایران سربلند
۰۸:۴۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
روحت شاد محسن جان شهادتت مبارک...قابل توجه بی حجابها این جوانهای مومن و پاک رفتند که داعشیها نتونن وارد کشور مون بشن و به غیر از قتل عام ،،دخترها و زنهای کشورمون را به اصطلاع خودشون به عقد و کنیزی خودشون در بیارن و... دیگه خودتون به ادامه اش فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام بر شهیدان مدافع حرم
United States of America
ناشناس
۰۵:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
شیرمرد خدا رحمتت کنه.حسین زمانه هستی که باچشم دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
انشالله با شهدای کربلا همنشین شود
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۲:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
روحت شاد محسن عزیز در این شب جمعه ای فاتحه ای نثار روحت می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۰۱:۱۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
روحت شاد باشه ???? محسن اسمه داداشه من هم است محسن
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۱:۰۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
توفیلم چهره داعشی دقیقا برام چهره حرمله شباهت میده چقدرچهره دهشتناک داره چهره شهیدعزیزمان چهره معصوم نورانی انشاالله شفاعت مارو پیش امام حسین بکنه آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
روحش شاد و یادش گرامی باد
United States of America
علی
۰۰:۰۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
یادت بخیرمحسن جان.تعمیرکاردرجه یک.مردبزرگ....کاش من جانمانده بودم.خوش به سعادتت.
Iran (Islamic Republic of)
اهواز
۲۳:۳۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
این آب و خاک،این سرزمین ازاین مردان بی ادعا زیاد داشت،داره وخواهدداشت فقط کوگوش شنوا که مسئولین ببینندوبشنوند.
Iran (Islamic Republic of)
خورشید
۲۲:۴۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
روحش شاد و جایگاه ابدیش بهشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
روحت شاد شهید محسن حججی مساوی امام حسین شهدا زنده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
سلام ودرودخدابراین شهیدبزرگوار ملت ایران وتمامی مسلمانان جهان باید به همچنین شهیدبزرگواری افتخارکنند ایشان باامام حسین همیشه وهمراه هستند وهمیشه وهمه جا پیش پروردگارش روسفید شده است روحش شادیادش گرامی باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
روحش شاد شهادتت مبارک عزیز دل حضرت زهراع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
سلام بر شهیدان مرگ برداعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
محسن جان برای پسرم روح الله دعا کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
وااااای دلم ترکید خدا جون
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۶:۵۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
انشاله خدا باسید وسالار جوانان اهل بهشت و قمربنی هاشم ابالفضل العباس محشورش کنه، انشاله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
خانواده شهید عزیز بزرگواران خوش به حال شما که همچین فرزندی داشتین تقدیم خداوو امام حسین ع کردین خوش به سعادت شما که پیش حضرت زهراوو زینب سلام الله علیهم رو سفید شدین .روح بلند فرزند دلبندتان شاد و در اعلی علیین مسرور باد خداوند به شماها صبرو سلامتی عطا بفرماید..پدر و مادر شهید عزیز آقا محسن حججی برای ماوو منو فرزندانم هم دعای خیرو برکت و عاقبت بخیر ی کنید که سخت محتاج دعای خیر شما ها هستیم ...شماها دعا کنید برای ظهور که آبرو دارید در پیشگاه خداوند متعال.
Germany
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
روحش شاد ما شرمنده خون شمایم شهید عزیزم میدونم صدای مانه میشنوید. برای ما دعا کنیت عاقبت بخیری راه شما ادامه دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
الهی بمیرم برای لبهای تشنش
هرچی فیلم اسارتش بدست این شیاطین میبینم اشک امانم می‌بره
وااااای به حال مسئولین
شما ها مدیون خون این عزیزان پاک و صاف و مومن واقعی هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
فدای سر بریده‌اند برادر شهیدم ما را هم شفاعت کن خوشا به حالت که این همه با غیرت بودی سر دادی اما خاک نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
چقدر چشمان زیبایی داشت و چهره معصوم ، چه دردی ، چه داغی ، ولی خدا رحمتت کنه اسطوره تاریخ ایران ، ای شجاع دل ، جایت تا ابد در دل ما و در بهشت الهی
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۱۴:۴۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
هیچوقت نمیتونیم حس و حال همچین آدمهایی رو درک کنیم شاید فقط مادرش
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۰:۳۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
سلام ودرود خدا وند بر شما باد ای شهید ...
Iran (Islamic Republic of)
میرمحمد طولابی
۱۵:۵۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
روان پاک تو شاد ای شهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
پس رضایت همسر وفرزند لازم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۸:۳۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
جسارتا شما اونجا بودی ودیدی نکرفت. شهدا از پرنده های روی هوا هم رضایت میگرن مگه میشه نگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
چرا گرفته بود
اگر وصیت نامه اش رو کامل بخونی میفهمی...
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۵:۱۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام از لحاظ قانونی و شرعی رضایت زن و فرزند لازم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
شهادتت مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
هدیه به همه ی شهدا ع صلوات
Iran (Islamic Republic of)
چکاک
۰۵:۲۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
انشالله بتونم حجابمو بهتر کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
حجابوول کن اختلاسوبچسب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
انشاا...
احسنت ودرود فراوان بر شما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
راهش پررهرو باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
محسن نظر کرده امام رضا علیه السلام است که به این درجه بالایی رسید حضرت زینب سلام الله علیه خریدار ش شد
آخرین اخبار