وزرای تجاری قزاقستان و افغانستان توافق کردند ارزش بازرگانی بین د و کشور را به ۳ میلیارد دلار برسانند.

در نشست تجاری قزاقستان-افغانستان، سریک جومانگارین، معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و ادغام قزاقستان و نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان پروتکلی را امضا کردند.

طرفین در حاشیه نشست اقتصادی مشترک در آستانه توافق کردند برای ایجاد شرایط مساعد در زمینه تجاری تلاش کنند و ارزش بازرگانی بین د و کشور را به ۳ میلیارد دلار برسانند.

همچنین مقرر شد مقامات قزاقستان و طالبان به تلاش برای افزایش عرضه محصولات غیرنفتی قزاقستان از جمله، آرد، گندم، روغن آفتابگردان به بازار افغانستان ادامه دهند.

نمایندگان قزاقستان و طالبان همچنین آمادگی خود را برای ایجاد مسیرهای جایگزین و سودآورتر برای تحویل محصولات به بازارهای قزاقستان و افغانستان اعلام کردند.

هیأت طالبان در حاشیه نشست تجاری قزاقستان-افغانستان در آستانه، با نمایندگان بازرگانی و سازمان های دولتی و شبه دولتی نیز دیدار و گفت وگو کرد.

آرتور آخمتوف، رئیس گروه غلات آلتین که وظیفه فروش و صادرات محصولات کشاورزی قزاقستان را برعهده دارد، در چارچوب نشست تجاری قزاقستان-افغانستان،  قراردادی را برای تامین گندم به مبلغ ۲۳ میلیون دلار معادل ۱۰۰ هزار تن در سال با طرف افغانستانی امضا کرد.

همچنین مقامات قزاقستان و افغانستان بیش از این هفت سند و دو یادداشت تفاهم همکاری، امضاء کردند.

پیش از این وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت چندین قرارداد به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار میان بخش خصوصی افغانستان و قزاقستان به امضاء رسید.

برچسب ها: طالبان ، قزاقستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار