بنابر بیانیه وزارت خارجه عراق در پی اهانت به قرآن در سوئد و دانمارک، نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی، دوشنبه ۳۱ ژوئیه برگزار می‌شود.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که این نشست پس از دو بار درخواست وزارت خارجه عراق در پی اهانت به قرآن در سوئد و دانمارک برگزار می‌شود.

پیش از این وزارت خارجه ایران اعلام کرده بود: در پی پیشنهاد مشترک وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق و بدنبال تماس‌های حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با همتایان خود در کشور‌های اسلامی و ارسال پیام به آن‌ها و گفتگو با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و نامه ارسالی به دبیرکل آن سازمان، این نهاد با برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه در روز دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ موافقت کرد و موضوع اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد و دانمارک را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

پیشتر فواد حسین و حسین امیرعبداللهیان، اهانت به قرآن کریم را اهانت به عقلانیت و آزادی بیان خوانده بودند و رفتار غیرمسئولانه دولت سوئد را نکوهش و محکوم کرده بودند.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق بر ضرورت تشکیل نشست سازمان همکاری اسلامی تاکید کردند.

«سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی تحت تعقیب عراق، در اقدامی تحریک برانگیز با حمایت پلیس سوئد، به یک نسخه قرآن و پرچم عراق اهانت کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار