برنامه ریزی اپل برای تولید ۸۵ میلیون دستگاه آیفون ۱۵

شرکت اپل از تامین کنندگان زیرمجموعه خود خواست تا ۸۵ میلیون دستگاه آیفون ۱۵ تولید کنند.

طبق گفته منابع مطلع، شرکت اپل از تامین کنندگان زیرمجموعه خود خواسته است که امسال حدود ۸۵ میلیون دستگاه آیفون ۱۵ تولید کنند که تقریباً مطابق با سال قبل است.

این منابع می‌گویند که شرکت کوپرتینو، مستقر در کالیفرنیا، با وجود آشفتگی در اقتصاد جهانی و کاهش رونق در بازار گوشی‌های هوشمند، قصد دارد محموله‌های خود را ثابت نگه دارد؛ زیرا اپل در نظر دارد قیمت مدل‌های Pro را افزایش دهد.

ثروت اپل، به عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان، در اقتصاد جهانی طنین انداز شده، تجارت هزاران تامین کننده را هدایت می‌کند و شغل میلیون‌ها نفر را در ایالات متحده، چین، ویتنام و هند فراهم کرده است.

طبق گفته گجت s۳۶۰، سهام آن امسال حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و ارزش بازار آن را به ۳ تریلیون دلار رسانده است.

اپل و رقبای آن با کاهش شدید تقاضا برای لوازم الکترونیکی از گوشی‌های هوشمند گرفته تا رایانه دست و پنجه نرم می‌کنند؛ زیرا کسب و کار‌ها و مصرف کنندگان در مواجهه با افزایش قیمت‌ها و عدم اطمینان اقتصادی، خرید خود را متوقف کرده اند.

امسال به دلیل چالش تولید با سنسور‌های تصویر CMOS، این شرکت مجبور شد انتظارات خود را برای گوشی‌های پایه آینده خود تا حدود دو میلیون کاهش دهد؛ اما با اضافه کردن سفارش‌ها برای مدل‌های Pro با قیمت بالاتر، این کاهش را جبران کرد.

دیجی‌تایمز قبلا گزارش داده بود که حجم اولیه آیفون‌های جدید می‌تواند از ۸۳ تا ۸۵ میلیون متغیر باشد. پیش‌بینی ۸۵ میلیونی این شرکت در سال جاری کمی کمتر از هدف اولیه ۹۰ میلیونی بود که اپل در دو سال گذشته ارائه کرد؛ اما این شرکت آمریکایی به دلیل کمبود تراشه در سال ۲۰۲۱ و سپس سرریز کنترل‌های کووید در چین در سال ۲۰۲۲ که تولید را مختل کرد، نتوانست به این اهداف دست یابد.

ثروت نسبتاً ثابت اپل با مبارزات چندین شرکت رقیب گوشی‌های هوشمند که دستگاه‌های اندرویدی تولید می‌کنند، در تضاد است.

بر اساس تحقیقات کانترپوینت، فروش گوشی برای هشت فصل متوالی کاهش یافته که شامل کاهش ۸ درصدی در سه ماهه ژوئن بوده است.

Counterpoint پیش بینی کرده است که فروش اپل در سه ماهه اخیر ۲ درصد کاهش یافته است؛ اما سهم بازار آن به ۱۷ درصد افزایش یافته است که دلیل آن رشد مداوم تقاضا برای گوشی‌هایی است که ۶۰۰ دلار یا بیشتر به فروش می‌رسند.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار