سخنگوی صنعت برق کشور گفت: انرژی تحویلی به صنایع از ابتدای خرداد نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته و به صنایع فولادی ۱۷ درصد انرژی بیشتری تحویل شده است.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در برنامه تهران ۲۰ با بیان اینکه بعد از تابستان سال گذشته در وزارت نیرو یک برنامه ریزی دقیقی برای تامین برق صنایع طی امسال انجام شده است گفت: امسال در راستای کنترل مصرف برق کشور، صنایع را به سه بخش تقسیم کردیم به طوری که برای صنایع کوچک که معمولا کارگاه ها هستند و ۹۲ درصد از مشترکان صنعتی را تشکیل می دهند، محدودیت اعمال نمی شود.

وی ادامه داد: صنایع متوسط بخش دیگری هستند که در شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند و یک نیمروز را در هفته شامل محدودیت مصرف می‌شوند، در شش و نیم روز باقی مانده می‌توانند مصرف داشته باشند و اگر واحد صنعتی خارج از شهرک باشد نیز چنین شرایطی دارد. برای صنایع بزرگ هم که ۳۰۰ واحد هستند  یک برنامه با وزارت صمت در نظر گرفته ایم که مشکلی از لحاظ تولید کالا نداشته باشند. 

رجبی مشهدی بیان کرد: خوشبختانه این برنامه در حال اجرا است. امسال از ابتدای خرداد نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد انرژی بیشتری به صنایع بزرگ تحویل دادیم به صنایع فولادی ۱۷ درصد انرژی بیشتری تحویل شده است.

سخنگوی صنعت برق یادآور شد: ما هزار شهرک صنعتی داریم و هر کدام بر اساس یک جدولی تامین برق می‌شوند مگر اینکه یک مشکلی در شبکه برق رخ دهد.

رجبی مشهدی گفت: طول شبکه برق کشور یک میلیون کیلومتر است که در مقایسه با سایر کشورها بسیار بزرگ است و امیدواریم امسال با توجه به تابستان بسیار گرم مشکلی ایجاد نشود.

سخنگوی صنعت برق اظهار کرد: امروز یک رکود جدید را در مصرف برق ثبت کرده ایم و میزان مصرف به ۷۲ هزار و ۷۲۵ مگاوات رسید که ۱۲۰۰ مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش تقاضای مصرف داشته ایم و رشد ۷ درصدی از ابتدای خرداد تا الان را تجربه کرده ایم.

او افزود: معدل ۱۰ ساله رشد برق ۴و نیم درصد بوده  اما امسال رشد ۷ درصدی مصرف برق را داشته ایم.

سخنگوی صنعت برق افزود: همکاران ما سعی می‌کنند بر اساس برنامه اقدام به کنترل و مدیریت مصرف کنند.

او درخصوص قطعی برق شهرک صنعتی عباس آباد گفت: مشکل قطعی برق شهرک صنعتی عباس آباد را بررسی کرده ایم. امروز مشکلی نداشته اند و این موضوع را با مدیر توزیع برق استان تهران مطرح کرده و اعلام کردند که مشکلی نداشته اند.

 وی افزود: عباس آباد شهرک صنعتی بزرگی است و برای مدیریت مصرف برق یک روز خاص در نظر نگرفته اند و طبق برنامه مدیریت مصرف و در هر بخش آن تنظیم زمانی جدایی در نظر گرفته شده است.

برچسب ها: مصرف برق ، تولید برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار