مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: یزدی‌ها ۱۷ و نیم میلیارد تومان حق بیمه به صندوق بیمه همگانی پرداخت کردند.

ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در نشست برنامه ریزی جهت تکمیل سامانه صندوق بیمه همگانی با اشاره به قانون تشکیل صندوق بیمه همگانی گفت: یکی از تکالیف قانون مدیریت بحران کشور راه اندازی صندوق بیمه همگانی به منظور حمایت از خسارت دیدگان حوادث طبیعی است که این موضوع در سطح ملی صورت گرفت. 
 
او افزود: قانون تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در سال ۱۳۹۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و آیین نامه اجرایی آن در ۲۹ آذر ۱۴۰۰ و همچنین دستور العمل نحوه ثبت و پرداخت خسارت آن در سال جاری ابلاغ شد.
 
مدیرکل مدیریت بحران ادامه داد: بر اساس این قانون مردم در قالب مشترکان برق به صورت ماهیانه مبلغی را به عنوان حق بیمه صندوق در بستر قبوض برق پرداخت می‌کنند و در صورت بروز حوادث می‌توانند از اعتبار جبران خسارت این صندوق بهره‌مند شوند.
 
او ادامه داد: دولت نیز بر اساس آیین نامه در سال اول تا ۹۰ درصد حق بیمه مشترکین را به حساب صندوق بیمه واریز می‌نماید.
 
ملک زاده با اشاره به سامانه راه اندازی شده توسط این صندوق از تکمیل اطلاعات مشترکین یزدی در این سامانه خبر داد و خواستار تسریع در ارسال اطلاعات توسط دستگاه‌های مورد اشاره در آیین نامه شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: یزدی‌ها ۱۷ و نیم میلیارد تومان حق بیمه به صندوق بیمه همگانی پرداخت کردند.
 
او پرداخت خسارت را آخرین مرحله از فرآیند چرخه مدیریت بحران دانست و از مردم خواست تا اصول پیشگیری را جدی بگیرند تا در صورت بروز حوادث طبیعی کمترین خسارت را متحمل شوند.
 
در این جلسه دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های مربوطه تشریح و طبق قانون فوق وظایف هر یک از دستگاه‌های مرتبط با صندوق بیمه تشریح گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.