رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: این نهاد باید حلقه اتصال بین جامعه نخبگی کشور و حاکمیت باشد و برهمین اساس کارکرد‌های آن باید اصلاح شود.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی،رئیس بنیاد ملی نخبگان و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در دیدار با نخبگان منتخب استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا نهادی تحت عنوان بنیاد نخبگان وجود ندارد و این یک موضوع منطقی و عادی است، اما اینکه از همان ابتدا چنین نهادی در کشور بنیانگذاری شده است و برای آن کارکرد‌هایی تعریف شده یک اقدام اشتباهی بوده است.

وی ادامه داد: با ایجاد بنیاد نخبگان در کشور از یک سو سبب شدیم تا بین مردم عادی و جامعه نخبگی کشور خط‌کشی کنیم و از سوی دیگر انتظارات و توقعات فزآینده‌ای از این نهاد برای نخبگان شکل داده‌ایم که تحقق آن با اعتبارات و امکانات موجود قابل تحقق نیست.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور تصریح کرد: هرچند اعتبارات بنیاد در سال‌های اخیر نسبت به گذشته افزایش یافته است و از ۳۰ میلیارد تومان به ۷۰ میلیارد تومان رسیده، اما همچنان جوابگوی نیاز‌ها و مطالبات موجود نیست.

دهقانی فیروزآبادی یادآور شد: وظیفه بنیاد نخبگان باید فضاسازی و مطالبه‌گری از سایر دستگاه‌ها برای پاسخگویی به نیاز نخبگان کشور باشد که این موضوع هنوز به‌خوبی شکل نگرفته است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای پیگیری مطالبات نخبگان، اظهار کرد: گرفتن ردیف استخدامی برای تعداد زیادی از نخبگان قدر مسلم کار بزرگ و سختی بود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با طرح یک کارکرد جدید برای بنیاد نخبگان، افزود: باید کاری کرد که رشد استعداد‌ها و نخبگی حول محور استاد و معلم با اخلاق، باحوصله، سالم و باتجربه چه در محیط‌های دانشگاهی و چه در بخش صنعت و جامعه شکل گیرد.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه استان چهارمحال و بختیاری را منطقه‌ای با ظرفیت‌های خاص و منحصر به فرد دانست و گفت: غذای سالم، آب پاکیزه، هوای پاک و انسان‌های خوب و بی‌آلایش از جمله ظرفیت‌هایی این خطه است که باید بیش از پیش به آن پرداخت و در راستای رشد و توسعه این منطقه به کار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
لطفا پیگیر ثبت المپیاد زمین در بنیاد ملی نخبگان باشید تا حق کسی از بین نرود