سخنگوی وزارت خارجه مسکو گفت که کشور‌های ناتو به دنبال ایجاد تصویری منفی از چین هستند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت که کشور‌های عضو ائتلاف ناتو برای مخدوش کردن چهره چین تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، زاخارووا گفت که ناتو می‌خواهد با ایجاد تصویری منفی از چین ذهنیت «تهدید چین» را برای مردم جهان تعریف کند.

وی در ادامه افزود: «ناتو گام به گام در تلاش است تا تصویری منفی از امپراتوری آسمانی (نام قدیمی چین) را در ذهن‌ها بکارد تا متعاقباً در مورد تهدیدی که اکنون از سوی پکن به غرب می‌آید، صحبت شود.»

این در حالی است که امروز وزارت خارجه چین در پاسخ به بیانیه ضد چینی سران ناتو در لیتوانی تأکید کرد که مردم چین بدهی خونی این سازمان در جریات بمباران سفارت پکن در بلگراد در سال ۱۹۹۹ را فراموش نمی‌کنند.

«هوا چونیانگ» سخنگوی وزارت خارجه این کشور تأکید کرد؛ مردم چین هیچ‌وقت بمباران سفارت این کشور در بلگراد در سال ۱۹۹۹ که به کشته شدن ۳ شهروند چینی منجر شد را فراموش نخواهند کرد. 

چونیانگ در حساب توئیتری خود نوشت: «ما بدهی خونی ناتو به مردم کشورمان را در بمباران سفارت پکن در بلگراد در یوگسلاوری سابق را فراموش نمی‌کنیم. کشور‌های آسیا-پاسیفیک از یک ماشین جنگی جدید استقبال نمی‌کنند؛ حتی مدل کوچکتر آسیایی ناتو که به یک جنگ سرد جدید منجر خواهد شد.»

«ژانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل نیز بامداد امروز (جمعه) از زیاده خواهی‌های سازمان ناتو در گسترش این ائتلاف انتقاد و تأکید کرد ناتو منشأ همه مشکلات است.

برچسب ها: چین ، آمریکا ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار