نماینده چین در سازمان ملل تمایل و تلاش ناتو برای گسترش این ائتلاف را منشأ تمام مشکلات در جهان عنوان کرد.

«ژانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل متحد بامداد امروز (جمعه) ضمن انتقاد از زیاده خواهی‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در گسترش این ائتلاف گفت که ناتو امروز در جهان منشأ تمام مشکلات شناخته شده است.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، ژانگ در بیانیه‌ای گفت: «ناتو، به‌عنوان محصول جنگ سرد، همچنان دنبال شبح جنگ سرد است. طی نشست ناتو که در ویلنیوس برگزار شد، جملات آشنا از زمان جنگ سرد و تقابل ایدئولوژیک شنیدیم.»

این دیپلمات چینی ضمن اشاره به این‌که در بیانیه پایانی نشست سران ناتو در لیتوانی، اتهامات بی‌اساسی علیه پکن مطرح شد، تأکید کرد: «چین به شدت چنین ادعا‌هایی را رد می‌کند.»

ژانگ همچنین ادامه داد: «ناتو از مرز‌های جغرافیایی که در ابتدا پیش‌بینی شده بود، فراتر رفته و اکنون قصد دارد قدرت خود را در کل کره زمین نشان دهد. با این حال چنین اقداماتی تأثیر منفی بر امنیت منطقه دارد.»

وی با بیان این‌که ناتو دائماً در حال افزایش هزینه‌های نظامی و تلاش برای گسترش قدرت خود و دامن‌زدن به تقابل است، افزود: «ناتو همزمان که قواعد بین‌المللی را موعظه می‌کند، با مداخله در امور داخلی، دامن زدن به جنگ‌ها، اعمال تحریم‌های غیرقابل قبول و کشتار غیرنظامیان، هنجار‌هایی را که روابط بین‌الملل را تعریف می‌کند، زیر پا می‌گذارد و نظم بین‌المللی را به چالش می‌کشد.»

این دیپلمات چینی در پایان تصریح کرد: «بنابراین مقصر واقعی همه مشکلات کسی جز ناتو نیست. اتهاماتی که ناتو علیه چین مطرح می‌کند کاملاً بی‌اساس است. چین برای صلح جهانی تلاش می‌کند.»

پیش از این نیز «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتقاد از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، گفت: «در متن بیانیه نشست سران ناتو حقیقت وارونه جلوه داده شده است.»

برچسب ها: چین ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۴ تير ۱۴۰۲
ناتو مثل یه پسر بد و خلاف تو منطقه است که دور خودش خلافکارهای زیادی رو جمع میکنه برای ازار و اذیت و غارت و دزدی و جنگ افروزی .ناتو یعنی زور با منه شما هم تو لشکر و گروه اوباشی من هستید پس به هم کمک کنیم برای جنگ و خونریزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۳ تير ۱۴۰۲
از ناتو واعضای آن بیزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۳ تير ۱۴۰۲
ناتو مشکل وتهدیدی بزرگ برای کشورهای مستقل است
آخرین اخبار