شانگ‌های ظرفیت بزرگی برای توسعه کشور است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: سازمان همکاری‌های شانگ‌های ظرفیت بزرگی برای توسعه سیاسی، امنیتی و حذف تحریم‌هاکشور است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه گفت: ایستادگی مردم در مقابل توطئه‌های دشمنان و تحمل سختی‌ها به ارتقای جایگاه نظام اسلامی در دنیا منجر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی  افزود: در زمانیکه آمریکا و دشمنان درصدد منزوی کردن کشورمان هستند با سیاست‌های دولت کریمه اسلامی و عمل صحیح به این موارد درباره مسایل خارجی و ارتباط با همسایگان و دیگر کشورها، سیطره ما در دنیا هر روز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به عضویت کشورمان در سازمان همکاری‌های شانگ‌های گفت: ۴۰ درصد جمعیت کل منطقه را این سازمان احاطه کرده و شامل می‌شود و این یک ظرفیت بزرگی برای ماست، چون در مباحث سیاسی، امنیتی و حذف تحریم‌ها نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: دشمن درصدد نا امیدی ماست، ولی خداوند به مملکت ما سیادت و افتخارات بسیاری نصیب می‌کند.

وی باقدردانی از عرض ارادت شهروندان ارومیه به ساحت امیرالمومنین (ع) ادامه داد: جریان غدیر خم از مسلمات دین مقدس اسلام است و در این زمینه ادله‌های قرآنی بسیاری داریم که علما نگاشته و مبلغان معارف اسلامی آن را به مردم بیان کرده‌اند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ۱۶ تیر روز مالیات اضافه کرد: در دنیا بهترین راه برای درآمد دولت مساله مالیات است و در کشور ما بعد از نفت دومین محل در آمد برای دولت در اداره مملکت مالیات است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی یادآور شد: ما باید تلاش کنیم مالیات خود را درست پرداخت کنیم و کسی از این موضوع فرار نکند البته لازم است مجلس و دولت نیز به این مساله دقت کنند.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه قوانین مالیاتی نباید کپی برداری از فرهنگ مالیاتی غرب باشد، تاکید کرد: اعتقادات و فرهنگ ما با فرهنگ غرب متفاوت است.

وی افزود: در خود اظهاری‌ها هم مسوولین مالیاتی باید به موضوع اعتمادسازی اهمیت بدهند و زمینه لازم برای این موضوع فراهم شود و این تعامل و اطمینان متقابل باید هر روز افزایش یابد.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: ماموران مالیاتی هم لازم است برخورد سالم و توام با ملاطفت با مراجعان داشته باشند و آنان باید از قران ادب بیاموزند و با احترام و عزت با افرادی که برای دادن مالیات مراجعه می‌کنند، برخورد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه طبق فرمایش امام (ره) زیاده روی در مصرف آب حرام است و موجب ضمان می‌شود، گفت: در زمینه پرهیز از اصراف نیز لازم است از سوی همه شهروندان توجه جدی شود و کشاورزان در آبیاری باغات باید دقت فراوانی به این مساله داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.