رییس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

تبیین درست واقعه مهم غدیر وظیفه امروز علما در جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است در خصوص تبیین واقعه غدیر گفت: این امر وظیفه امروز علماست که باید اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته باشیم.

حجت الاسلام منصور امامی در جلسه ستاد شئون فرهنگی آذربایجان غربی گفت: غدیرخم، سیاسی ترین عید مسلمانان است و باید با شیوه های درست از ظرفیت اهل سنت نیز برای معرفی اهل بیت و امام علی (ع) استفاده شود.

او با بیان این که علمای بزرگ اهل سنت کتب متعددی در فضایل اهل بیت و امام علی (ع) نوشته اند، می گوید: علمایی مثل نسائی، قندوزی، ابن ابی الحدید کتب متعددی در فضائل اهل بیت نوشته اند و خود اهل سنت نیز عشق و علاقه ای وافر به حضرات معصومین (ع) دارند و باید این مسایل مطرح شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: سال های گذشته پویش «مثل محمد، علی را دوست داشته باشیم» در بین برادران اهل سنت راه اندازی شده بود و آن ها عشق و علاقه خود نسبت به امام علی (ع) را ابراز می کردند.

او توجه به تفکرات امامین انقلاب در برگزاری مراسم دینی و مذهبی را لازم و ضروری دانست و گفت: باید در برگزاری مراسم دینی به مبانی فکری امام راحل و مقام معظم رهبری مراجعه کنیم و با توجه به اینکه ولایت فقیه برگرفته از تفکر ناب اسلامی سیاسی و امتداد ولایت غدیر است، این امر باید در آیین ها تبیین شود.

حجت الاسلام امامی مقابله با انحراف در مراسم دینی و فرهنگی را ضروری عنوان کرد و گفت: باید به سمت مردمی سازی مراسم دینی حرکت کنیم و در برابر خرافات بایستیم و به شبهات در این زمینه پاسخ دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.