عملیات اجرایی قطعه سوم آزادراه تهران - شمال با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز پنج شنبه ۱۵ تیرماه مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران - شمال و در حوزه استحفاظی البرز را بهره برداری کرده بود برای آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم این آزادراه با بالگرد وارد مازندران شد.

رئیس جمهور در بدو ورود به مازندران از سوی استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شماری از مدیران مورد استقبال قرار گرفته است و دستور آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم آزادراه تهران – شمال را نیز صادر کرد.

حسینی پور استاندار مازندران گفت: قطعه سوم آزاد راه تهران شمال پیچیدگی‌های خاصی در مهندسی دارد که به دست مهندسان ایرانی ساخته خواهد شد.

رئیس جمهور بعد از دستور آغاز عملیات اجرایی ساخت قطعه سوم آزادراه تهران شمال، مازندران را به مقصد تهران ترک کرد

آزادراه تهران– شمال یکی از بزرگترین طرح‌های راهسازی کشور است که استان‌های مازندران را به تهران و البرز متصل می‌کند و ساخت آن به طول۱۲۱ کیلومتر از سال۱۳۷۶ در قالب چهار قطعه آغاز شد و تاکنون قطعات یک، دو و چهار آن بهره برداری شده است.

قطعه سوم این آزاد راه که عملیات اجرایی آن آغاز شده است حدفاصل پل زنگوله - سه‌راهی دشت نظیر و مرزن آباد به طول تقریبی ۴۷ کیلومتر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت است و در قسمت‌های فراز، یک خط کندرو به مسیر اضافه می‌گردد.

کارشناسان معتقدند با توجه به بهره برداری از قطعات یک، دو و چهار آزادراه تهران شمال، تکمیل و ساخت قطعه ۳ این آزادراه، گره کور ترافیکی که تعطیلات هر هفته از پل زنگوله تا پایان گردنه‌های هزارچم ایجاد می‌شود را برطرف می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
سلام
یکی از نقاط حادثه خیز ، مرگبار، پر استهلاک و طاقت فرسا ، گردنهای اسدآباد همدان است ، یازده سال است که احداث تونل در این گردنهای خطرناک مطرح بوده و مسئولین هیچ احساس مسئولیتی در قبال آن از خود نشان نداده اند گویی این گردنه ها در مسیر زائرین عتبات عالیات نبوده و حتی متعلق به این مملکت نیست .
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریوند
۱۹:۴۹ ۱۵ تير ۱۴۰۲
به امید اتصال هر چه زودتر و کوتاهتر و ایمن شمال و جنوب البرز
و اتصال هر چه ایمن‌تر مازندران و شمال سرسبز به پایتخت و سرزمین اصلی و پایتخت و مردم کشورمان به سواحل و طبیعت زیبای شمال کشور عزیزمان