رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۴۰۰ بازرسی از اصناف استان در راستای جلوگیری از تخلفات صنفی انجام شد.

محمد بازرگان رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: بیشترین بازرسی‌ها در شهرستان زنجان با ۵۷۱ مورد و خدابنده با ۳۶۰ مورد انجام شد.

بازرگان با بیان اینکه تعداد گزارش‌های مردمی دریافتی در این مدت ۱۶۸ مورد بود، اظهار کرد: تعداد پرونده‌های متشکله تا ۵۰۰ هزار ریال پنج مورد، تعداد پرونده‌های متشکله بیشتر از ۵۰۰ هزار ریال و کمتر از ۱۰ میلیون ریال ۲۷ مورد و تعداد پرونده‌های متشکله بیش از ۱۰ میلیون ریال هم ۲۴ فقره بود.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: تخلفاتی که اصناف مرتکب می‌شوند شامل کم‌فروشی، گرانفروشی، تقلب، امتناع از عرضه کالا، درج نکردن قیمت و نصب نکردن نرخنامه، فروش اجباری کالا و خدمات، صادر نکردن صورت حساب، تبلیغ کالا برخلاف واقع و اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز طرح تشدید بازرسی از واحد‌های صنفی با توجه به قرارگیری در ایام دهه ولایت و عید قربان اجرا می‌شود، اضافه کرد: بازرسی‌های این طرح با حضور نمایندگانی از سازمان صمت، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های ذیربط در این بخش انجام می‌شود.

برچسب ها: اتاق اصناف ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.