سرپرست حجاج ایرانی در عربستان با اشاره به اینکه هلال‌احمر در پاسخ درمانی به حجاج عملکرد موفقی دارد، تمرکز بیشتر را بر ارائه آموزش‌های خودمراقبتی به زائران تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب ضمن قدردانی از رئیس جمعیت هلال احمر و پزشکان و پرستاران داوطلب این جمعیت گفت: سطح خدمات هلال احمر به حجاج ایرانی گسترده و کم‌نظیر است.

او با تاکید بر تلاش برای پیشگیری از ابتلای حجاج به بیماری‌ها تاکید کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در پاسخ درمانی بسیار خوب عمل می‌کند و لازم است برای پیشگیری از بیماری و حفظ سلامت حجاج توجه ویژه‌ای به ارائه آموزش‌های خود مراقبتی به حجاج و مسئولان کاروان‌ها شود.

همچنین سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز پس از عیادت از بیماران ایرانی گفت: در روز‌های گذشته و امروز از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و همچنین مطب‌های فعال هلال احمر در هتل‌ها بازدید کردم و شاهد تلاش‌های خالصانه کادر درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر بودم که جا دارد از زحمات آن‌ه‌ا قدردانی کنیم.

همچنین پیر حسین کولیوند درباره خدمت‌رسانی همکاران و داوطلبان هلال احمر در خدمت‌رسانی بهداشتی و درمانی به حجاج توضیح داد: تلاش‌های درمانی همکاران ما از ماه‌ها قبل آغاز شده است. همه حجاج معاینات لازم را انجام داده و در مراکز واکسیناسیون هلال احمر واکسن‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

کولیوند افزود: ارسال اقلام دارویی و تجهیزات درمانی به مکه و مدینه نیز نیازمند هماهنگی و تلاش شبانه روزی بود که به خوبی انجام شد.

در این دیدار همچنین سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر مراحل راه‌اندازی مراکز درمانی و فرآیند خدمت‌رسانی آن‌ها به حجاج را تشریح کرد.

برچسب ها: حج تمتع ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار