سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: دولت می‌تواند از طریق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید بخشی از هزینه خرید تاکسی برقی را به صورت یارانه به رانندگان بپردازد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: دولت می‌تواند از طریق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، بخشی از هزینه خرید تاکسی برقی را به صورت یارانه به رانندگان بپردازد، در این صورت می‌توانیم درباره کرایه خودرو صحبت کنیم و مانع افزایش آن شویم.

شادی مالکی درباره تعیین نرخ کرایه تاکسی‌های برقی اظهار کرد: کرایه تاکسی‌های برقی شهر تهران ۳۰ درصد کمتر از نرخ مصوب در ماده ۱۷ مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تعیین و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه تاکسی‌های برقی، خودروی با کیفیت بالا محسوب می‌شوند، طبق مصوبه شورای شهر تهران می‌توانند تا ۸۰ درصد افزایش نرخ (نسبت به تاکسی‌هایی که سوخت فسیلی دارند) داشته باشند، اما برای رفاه حال شهروندان اجازه این میزان افزایش نرخ را ندادیم و رانندگان تاکسی‌های برقی مجاز به افزایش حداکثر ۵۰ درصد نرخ کرایه هستند!

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه تاکسی‌های برقی به صورت گردشی در مناطق پرترافیک مانند فرودگاه‌ها، راه‌آهن و ترمینال‌ها فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: افزایش نرخ اعلام شده فقط مختص تاکسی‌های برقی است که به صورت گردشی ویژه در سطح شهر تردد دارند.

مالکی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شهرداری با سختی‌های زیادی زمینه ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان را فراهم کرده، اما افزایش نرخ کرایه آنها منجر به استفاده قشر خاصی از تاکسی‌های برقی خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه تاکسی‌ها، یارانه دولتی بابت نرخ کرایه دریافت نمی‌کنند و تاکسیران‌هایی که متقاضی خودروی برقی هستند در راستای سیاست‌های دولت و شهرداری در جهت حرکت به سوی هوای پاک قدم بر می‌دارند و هزینه بیشتری برای خرید خودروی خود پرداخت می‌کند، با توجه به مصوبه شورا می‌توانند درصدی افزایش قیمت در نرخ کرایه داشته باشند.

به گفته سرپرست سازمان تاکسیرانی البته این موضوع فقط در خصوص تاکسی‌های برقی صدق می‌کند و در دیگر تاکسی‌های شهر تهران هیچگونه تغییر قیمت و افزایش کرایه‌ای نخواهیم داشت.

وی افزود: در سال‌های گذشته که تاکسی‌های تویوتا و هیوندا وارد ناوگان تاکسیرانی شدند، نرخ کرایه متفاوتی نسبت به تاکسی‌های عادی داشتند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا به جای حمایت از رانندگان از طریق کرایه‌ها امکان پرداخت مبلغی به عنوان یارانه از سوی شهرداری وجود ندارد تا مانع افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی‌های برقی شویم؟ اظهار کرد: اگر بخواهیم خودرو‌های برقی در شهر افزایش یابد و به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم به حمایت دولت نیاز است که می‌تواند از طریق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، بخشی از هزینه خرید تاکسی برقی را به صورت یارانه به رانندگان بپردازد.

وی یادآور شد: در این صورت با پرداخت کمک‌های بلاعوض از سوی دولت، شرایط خرید تاکسی برقی برای رانندگان آسان‌تر می‌شود و در آن صورت می‌توانیم درباره کرایه این خودرو‌ها صحبت کنیم و مانع افزایش آن شویم تا شهروندان به راحتی بتوانند از تاکسی‌های برقی استفاده کنند.

منبع: تسنیم

برچسب ها: تاکسی ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.