معاون عملیات سازمان آتش نشانی بروجرد گفت: ظهر امروز بخشی از گندم‌زار‌های روستای الک آباد بخش مرکزی شهرستان بروجرد طعمه حریق شد.

نادر موسیوند معاون عملیات سازمان آتش نشانی بروجرد اظهار داشت: ظهر امروز بخشی از گندم‌زار‌های روستای الک آباد بخش مرکزی شهرستان بروجرد طعمه حریق شد که بعد از اعلام به آتش نشانی بروجرد ۲ ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام شد.

او افزود: اهالی روستا با راهنمایی آتش‌نشانان با کمک چندین دستگاه تراکتور اقدام به ایجاد آتش بر در اطراف گندم‌زار‌های آتش گرفته کردند که ضمن مهار آتش‌سوزی از سرایت آتش به دیگر مزارع جلوگیری شد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی بروجرد گفت: با شروع فصل برداشت گندم در مزارع روستایی احتمال آتش‌سوزی بسیار افزایش می‌یابد و کشاورزان باید هوشیار بوده و همواره آمادگی مهار حریق را داشته باشند.

موسیوند بیان کرد: آتش‌نشانی بروجرد آموزش‌های لازم برای مهار سریع حریق را به دهیاران و کشاورزان ارائه داده، ولی لازم است تا کشاورزان چندین دستگاه تراکتور مجهز به گاو آهن داشته باشند تا در صورت آتش‌سوزی سریع برای مهار آتش اقدام کنند.

او اظهار کرد: با توجه به فاصله زیاد برخی از روستا‌ها با ایستگاه‌های آتش نشانی بروجرد نیاز است که دهیاران آموزش‌های لازم را برای مهار حریق به کشاورزان ارائه دهند، کشاورزان نیز باید با توجه به گرم شدن هوا سریع‌تر اقدام به برداشت محصولات خود نمایند.

 

برچسب ها: آتش سوزی ، گندم زارها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.