تکنیکی از متا برای تقلید صدا به ۶ زبان

شرکت متا از تولید متنوع‌ترین ابزار هوش مصنوعی به نام «Voicebox» برای تولید صدا خبر داد.

شرکت متا اخیرا اعلام کرده است که متنوع‌ترین ابزار هوش مصنوعی تولید صدا را با نام Voicebox تولید کرده است.

اما این شرکت مدل هوش مصنوعی خود را به دلیل نگرانی‌های جدی در باره خطر‌های احتمالی سوء استفاده از فناوری پیشرفته به طور عمومی منتشر نمی کند. 

در ماه‌های اخیر، کلاهبرداران در استفاده از گفتار تولید شده توسط هوش مصنوعی برای ارتکاب جنایات وحشتناک مهارت پیدا کرده اند، همانطور که در آوریل گذشته در آریزونا اتفاق افتاد و کلاهبردارانی که ادعا می‌کردند یک دختر نوجوان را ربوده‌اند، با مادرش تماس گرفتند و صدا‌های صوتی ساخته شده با هوش مصنوعی که به طور کامل شبیه صدای دخترش بود، پخش کردند. 

متا راه‌های مختلفی را برای استفاده از این فناوری شناسایی کرده است، به گونه‌ای که از آن برای کمک به افراد کم بینا برای شنیدن پیام‌های دوستان و عزیزانشان استفاده می‌شود یا به گویندگان اجازه می‌دهد تا ترجمه کلمات خود را به صورت صوتی از زبان خودشان به یک زبان خارجی دیگر پخش کنند.

این شرکت اعلام کرد که مدل هوش مصنوعی طراحی شده قادر به صحبت به شش زبان زنده انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، لهستانی و پرتغالی است.

متا همچنین مواردی را به منظور استفاده تجاری برای این فناوری ارائه کرده است و همچنین از آن برای ایجاد صدا برای شخصیت‌های واقعی‌تر در بازی‌های ویدیویی استفاده می‌کند.

این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این فناوری هنوز برای توسعه دهندگانی که علاقه‌مند به استفاده از آن هستند، در دسترس نیست.

منبع: دیلی میل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.