مدیر دفتر نظارت بر بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: اجرای رزمایش تعدیل روشنایی معابر استان با هدف مدیریت اوج بار در سال جاری، موجب ۶۵۰ کیلووات صرفه جویی در مصرف برق شد.

سیدجواد رضایی گفت: یکی از برنامه‌های مدیریت اوج بار تابستان ۱۴۰۲ تعدیل ۵۰ درصدی روشنایی معابر است که مورد تاکید وزیر نیرو قرار گرفته است و در همین راستا رزمایش تعدیل روشنایی معابر توسط عوامل اجرایی ۲۹ مدیریت شهرستان‌های استان در آخرین پنجشنبه ماه، ۲۵ خرداد برگزار شد.

وی بیان کرد: در این رزمایش ۹۲ نیرو در قالب ۴۱ گروه اجرایی با بهره گیری از ۳۱ دستگاه بالابر مشارکت داشتند که در معابر اصلی، بوستان‌ها، مراکز و مجتمع‌های تجاری اقدام به تعدیل و کاهش مصرف روشنایی کردند.

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: با اجرای این رزمایش در مجموع چهار هزار و ۳۷۴ دستگاه انواع چراغ گازی در معابر استان تعدیل شد و در نتیجه حدود ۶۵۰ کیلووات از توان نصب شده روشنایی کاهش یافت. ف

رضایی افزود: هرچند این میزان کاهش انرژی در ظاهر اثربخشی قابل ملاحظه‌ای در اوج بار ندارد، اما از بعد روانی و اجتماعی بسیار اثرگذار است، زیرا عبور موفق از اوج بار نیازمند همکاری اقشار مختلف جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: از زمان کنترل اوج بار زمستان در سال گذشته و آغاز اجرای طرح تعدیل روشنایی معابر در خراسان رضوی تاکنون ۸۵ هزار و ۴۶۸ دستگاه چراغ در معابر شهرستان‌های استان تعدیل و منجر به صرفه جویی ۱۴.۳۷ مگاوات انرژی برق شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار