کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای مناطق مختلف این استان امروز به خصوص در نوای شمالی کاهش می‌یابد و از اواسط هفته آینده هوای تابستانی و گرم حاکم خواهد شد.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است که از بعدازظهر در برخی مناطق با افزایش ابر، وزش باد و بارندگی‌های خفیف و پراکنده همراه خواهد شد.

وی یادآور شد: از اوایل هفته آینده شرایط جوی پایدارتری در منطقه، استقرار خواهد داشت. همچنین، طی روز‌های آینده، سرعت وزش باد به‌ویژه در اواسط روز می‌تواند به حد نسبتا شدید برسد.

سلطانی خاطرنشان کرد: دمای هوا تا صبح شنبه در اغلب مناطق روند کاهشی و پس از آن مجددا روند افزایشی خواهد داشت.

وی دمای هوای فعلی زنجان ۱۸ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

وی با اشاره به نوسانات دمای هوای مناطق مختلف استان طی شبانه روز گذشته، اظهار کرد: طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۳ و ۳۰ درجه، ابهر ۱۴ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۶ و ۳۱ درجه، قیدار هشت و ۳۱ درجه، ماهنشان ۱۶ و ۳۳ درجه، سلطانیه ۱۲و ۳۰ درجه و آب بر ۲۲ و ۳۴ درجه سانتیگراد ثبت شد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.