شانزدهمین مرحله از کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی در کلینیک تخصصی مصدومان شیمیایی خاتم الانبیاء شهرستان سردشت برگزار می شود.

شانزدهمین مرحله از کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی با حضور ۷ پزشک متخصص به منظور تعیین تکلیف و ارزیابی موارد جدید ادعای مصدومیت شیمیایی بمدت دو روز در کلینیک تخصصی مصدومان شیمیایی خاتم الانبیاء این شهرستان درحال برگزار است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی گفت: سردشت اولین شهر مسکونی قربانی سلاح‌های شیمیایی در جهان است و مورد تجاوز ددمنشانه دشمنان نظام قرار گرفته است.

حجت الاسلام داود میرزایی افزود: بمباران شیمیایی سردشت سند اشکار جنایت استکبارجهانی ورژیم بعث عراق و نمادمظلومیت مردم ایران است.

او گفت: در این شهرستان تاکنون ۱۳ هزار نفر مدعی مصدومیت شیمیایی هستند که در این کمسیون برای ۳۴۰ نفر نیز که از ماه‌ها پیش ثبت نام کرده اند و مدارک ومستندات آن‌ها تکمیل شده بود، پرونده تشکیل شده و ویزیت می‌شوند.

 وی هم چنین افزود: در ۱۵ مرحله گذشته برای بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر مصدوم و جانباز شیمیایی پرونده تشکیل شده و تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته‌اند.

احمد بیورانی رئیس بنیادشهید سردشت با بیان اینکه برگزاری کمیسیون همچنان ادامه خواهد داشت گفت: نتیجه نهایی کمیسیون پس از بررسی نهایی در اداره کل کمیسیون پزشکی تهران متعاقباً اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.