معاینه ۳۴۰ نفر از مدعیان مصدومیت شیمیایی در سردشت

شانزدهمین مرحله از کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی در کلینیک تخصصی مصدومان شیمیایی خاتم الانبیاء شهرستان سردشت برگزار می شود.

شانزدهمین مرحله از کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی با حضور ۷ پزشک متخصص به منظور تعیین تکلیف و ارزیابی موارد جدید ادعای مصدومیت شیمیایی بمدت دو روز در کلینیک تخصصی مصدومان شیمیایی خاتم الانبیاء این شهرستان درحال برگزار است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی گفت: سردشت اولین شهر مسکونی قربانی سلاح‌های شیمیایی در جهان است و مورد تجاوز ددمنشانه دشمنان نظام قرار گرفته است.

حجت الاسلام داود میرزایی افزود: بمباران شیمیایی سردشت سند اشکار جنایت استکبارجهانی ورژیم بعث عراق و نمادمظلومیت مردم ایران است.

او گفت: در این شهرستان تاکنون ۱۳ هزار نفر مدعی مصدومیت شیمیایی هستند که در این کمسیون برای ۳۴۰ نفر نیز که از ماه‌ها پیش ثبت نام کرده اند و مدارک ومستندات آن‌ها تکمیل شده بود، پرونده تشکیل شده و ویزیت می‌شوند.

 وی هم چنین افزود: در ۱۵ مرحله گذشته برای بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر مصدوم و جانباز شیمیایی پرونده تشکیل شده و تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته‌اند.

احمد بیورانی رئیس بنیادشهید سردشت با بیان اینکه برگزاری کمیسیون همچنان ادامه خواهد داشت گفت: نتیجه نهایی کمیسیون پس از بررسی نهایی در اداره کل کمیسیون پزشکی تهران متعاقباً اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.