مدیرکل بنیاد شهید:

۸۶۰۰ نفر از خانواده ایثارگران آذربایجان غربی بیکارند

مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۶۰۰ نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران استان بیکار هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ نفر از خانواده ایثارگران استان بیکارند گفت: امسال یک هزار و ۳ نفر از جامعه هدف بنیاد شهید استان برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی به بانک‌ها معرفی شده است که ۲۰۳ نفر از ایشان موفق به دریافت بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات شده اند و ۸۰۰ نفر  در نوبت دریافت تسهیلات هستند.

حجت الاسلام داوود میرزایی ادامه داد: امسال برای خود اشتغالی فرزندان ایثارگران ۱۷۹ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی به برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: ۱۹ برنامه از جمله مهمانی لاله‌ها در گلزار شهدای استان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری یادواره‌های شهدا، ایجاد فضاسازی و تبلیغات محیطی، بهره‌برداری از گلزار شهدای استان، جانمایی تصویر شهدا، نام‌گذاری معابر، برپایی میز خدمت از برنامه‌های بنیاد شهید استان در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد شهید استان، با اشاره به ساماندهی گلزار شهدای استان گفت: طی سال جاری ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به این امر تخصیص یافته است. 

وی از پایش سلامت بیش از ۴ هزار نفر از خانواده بنیاد شهید استان خبرداد و گفت: بیش از ۵۴ هزار نفر از این مجموعه تحت پوشش بیمه هستند. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی گفت: ۱۹۸۴ دانش آموز در مدارس شاهد و ۱۷۸۲ دانشجو مشغول به تحصیل هستند. 

میرزایی با بیان این‌که برای استحکام این نظام هزاران شهید تقدیم انقلاب شده است، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از رسالت‌های بنیاد شهید است و خدماتی که تاکنون به خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران ارایه شده در مقابل خدمات آن‌ها برای نظام بسیار کم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.