آیت الله رئیسی گفت: مهار تورم را باید در رشد تولید و افزایش ثروت جستجو کرد نه رکود اقتصادی که سال هایی در کشور دنبال شد.

آیت الله دکتر ابراهیم رییسی رئیس جمهور در جلسه شورای برنامه ریزی آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: مدیران استانی به همراه دولت در سال ۱۴۰۲ باید تلاش های وافری داشته باشند تا دچار افزایش تورم نشویم و برای این هدف باید تولید در کشور را افزایش دهیم و این امکانات در عرصه های مختلف اعم از صنعت، معدن، خدمات و تجارت وجود دارد که آذربایجان شرقی نمونه ای از این امکانات است.

وی از رکود به عنوان روی دیگر تورم یاد کرد و با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم به هیچ عنوان تمایل ندارد تا مهار تورم را از طریق ایجاد رکود دنبال کند، اظهار کرد: امسال به شدت نیازمند رشد اقتصادی در کشوریم و این مهم جز با رشد سرمایه گذاری محقق نخواهد شد.

آیت الله رییسی با اشاره به ضرورت همکاری بانک های عامل برای رشد اقتصادی و مهار تورم در کشور، یاداور شد: باید توجه داشت که بانک های دولتی و خصوصی به هیچ عنوان رقیب هم نیستند چون رقابت در شرایط تعادل معنی دارد و بر همین اساس بانک ها ملزم هستند به عنوان موسسات مالی پول خود را به بخش تولید آورده و در کنار بخش خصوصی تولید و صنعت برای توسعه کشور تلاش کنند.

وی ادامه داد: باید تمام مدیران و مسئولان توجه داشته باشند که سرمایه اگر تبدیل به تولید نشود هرگز منجر به رشد اقتصادی کشور نخواهد شد و فقط دلال بازی را در کشور تسری می دهد که برای از بین بردن این وضعیت باید در مقام عمل اقدام کنیم و به مدیران بخش خصوصی اعتماد و اطمینان کنیم و به آنها میدان دهیم.

حجت الاسلام رییسی میدان دادن به بخش خصوصی در عرصه اقتصادی کشور را یکی از اولویت های محوری دولت سیزدهم دانست و گفت: حمایت های دولت در این زمینه باید منجر به توانمندسازی بخش خصوصی شود و در این مسیر مسایل چون تسهیلات، مسایل کارگری و مشکل پیمانی کارخانجات رفع شود که این رسالت دولت است.

وی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را به لحاط قانونی و اجرایی بدون ایراد قلمداد و اظهار کرد: مشکل اصلی در این رابطه به نوع حمایت دولت ها بر می گردد که حمایت های حقوقی و قضایی باید مد نظر مدیران و استانداران و فرمانداران باشد .

رییسی با اشاره به اینکه هدف از اجرای اصل ۴۴ برای افزایش تولید و رونق تولید بود، یاداور شد: اما در مقام عمل چنین امری محقق نشد و کارخانه ها تعطیل شده و اقدام به فروش زمین آنها شد که تاسف اور بود.

وی خواستار ورود شرکت های بزرگ تولیدی دولت به امر سرمایه گذاری شد و افزود: آنها باید در عرصه های تولیدی سرمایه گذاری کنند تا علاوه بر اینکه پولشان تبدیل به ثروت می شود، زمینه های اشتغال بسیاری از جوانان کشور را نیز فراهم می کنند.

رییسی با تاکید اهمیت توجه به بهره وری در نظام اقتصادی کشور، اظهار کرد: نیروی انسانی، بودجه عمومی و امکانات و ابزار در اختیار از جمله سرمایه های سازمان ها و ادارات دولتی است که باید مدیران و مسئولان خودشان محاسبه کرده و میزان بهره وری واحدهای تحت مدیریت خود را کارشناسی کنند تا بدانند میزان بهره وری آنها به چه میزان است و اگر نتایج نشان داد وضعیت رضایت بخش نیست باید دنبال راهکار بود.

 احیای دریاچه ارومیه به قوت دنبال می‌شود

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح جامع احیای دریاچه تهیه شده است و اجرای تونل کانی سیب بخشی از طرح بود، گفت: باید کارهای دیگری انجام شود و احیای آن به قوت دنبال می‌شود. 

وی گفت: این طرح فازهای بعدی دارد و امیدوارم سال آینده شاهد بهره برداری از فاز بعدی باشیم .

وی با تاکید بر اینکه کار احیای دریاچه رها نمی شود، زنده نگه داشتن امید اصل است و حرکت دولت باید ایجا امید و رفع مشکلات مردم باشد.

آیت اله رئیسی با اشاره به اینکه امروز مسیر جدید راه اهن تبریز - تهران بهره برداری شد و خانواده شهدا عازم مشهد شدند، آبرسانی به میانه را یکی دیگر طرح های مهم این استان عنوان کرد و گفت: این طرح پس از ۲۰ سال بهره برداری شد و آب گوارا با اجرای ۴۹ کیلومتر خط و تصفیه خانه به میانه رسید .

وی با اعلام اینکه بیش از ۲۰۰ روستای استان آبرسانی شد، گفت: تلاش در بخش های مختلف استان ادامه دارد و کار به سامان رسیدن طرح های نیمه تمام برای مردم منطقه از جمله دریاچه ارومیه امید بخش است .

وی رفع بیکاری را از اولایت های دولت عنوان کرد و گفت: هر چند برخی واحدهای تولیدی استان نیاز به کارگر دارند ولی در حوزه اشتغال تحصیل کرده ها نیاز به کار بیشتری است .

رئیس جمهور با بیان اینکه در اجتماعات استان نشانه های امیدواری مردم را شاهد بودم، از اصحاب رسانه خواست در تبیین شرایط موجود و ایجاد امید و همچنان بیان تاخیر در اجرای طرح ها نقش خود را ایفا کنند و کمک حال دولت باشند.

به میزان تولید ۲ دولت گذشته تولید برق داشتیم

رئیس جمهور با بیان اینکه از ابتدای شروع کار دولت با ناترازی برق مواجه بودیم و در این مدت هفت هزار مگاوات برق تولید و به شبکه تزریق شد، گفت: همچنان ۱۵ هزار مگاوات کم داریم و باید تولید برق تا ۳۵ هزار مگاوات افزایش یابد.

وی با بیان اینکه صنایع باید پیشقدم شده و برق تولید کنند، گفت: برق خانگی باید از صنعت جدا شود .

وی با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی تولید ۱۵۰۰ مگاوات برق در حال اقدام است، اظهارکرد: تامین زیرساخت برای تولید از اولویت های دولت است و در این استان هم باید نیاز برق واحدهای تولیدی تامین شود .

شرکت ماشین سازی تبریز دیگر دچار بحران نخواهد شد

رئیس جمهور در خصوص فرسوده بودن کارخانه ماشین سازی و اقدامات قابل اجرا برای نوسازی این واحد گفت: ماشین سازی تبریز مادر صنایع کشور است و من در زمانی که در قوه قضائیه بودم در این واحد حضور یافتم و در ۲ سال گذشته تغییراتی صورت گرفت و اکنون تحولاتی خوبی مشاهده می شود و مهمترین نقطه روحیه خوب کارکنان این شرکت است .

وی اظهارکرد: این شرکت از بحران خارج شده است اما تجهیزات این واحد باید نوسازی شود و چه دولت اداره کند چه بخش خصوصی دیگر دچار بحران نخواهد شد .

وی احیای ۲۲۰ واحد صنعتی و به گفته استاندار آذربایجان شرقی ۵۰۰ واحدی صنعتی، معدنی و کشاورزی در استان را کار ارزشمندی دانست وگفت: باید زمینه برای توسعه فراهم شود و تسهیلات اختصاص یابد .

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه ستاد احیای کارخانه های راکد در ریاست جمهوری تشکیل شده و در استان هم فعال است، گفت: برنامه دولت احیای واحدهای راکد و نیمه فعال است.

وی در خصوص اجرای فاز سوم خط آهن خاوران - ایستگاه قدیم تبریز هم گفت: هر چند کار سختی است اما ما مصمم به اجرای آن هستیم تا مسیر ترانزیتی با کشورهای همسایه برقرار شود .

رئیس جمهور در پایان از خبرنگاران خواست مصوبات سفر را پیگیری کنند و اگر به هر دلیلی طرح ها معطل ماند با مردم درمیان بگذارند .

وی در عین حال گفت: مدیران باید برای اجرای مصوبات نظارت کنند، استاندار پیگیر باشد و نهاد ریاست جمهور هم دنبال می کند تا مصوبات اجرایی شود .

آیت الله رئیسی تاکید کرد: رسانه ها اطلاع رسانی کنند تا مردم امیدوار باشند و همراهی کنند .

وی از لطف و محبت مردم استان و استقبال گرم مردم تبریز و چاراویماق تشکر کرد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در قالب پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر کرده است و برای این سفر ۲۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای استان پیش بینی شده است.

از مجموع اعتبارات۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و برخی از مگاپروژه های استان که در سال های گذشته متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و در حال پیشرفت است

میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۶۲ درصد است.

تعهد استان برای اجرای پروژه‌ها در سال اول تعداد ۲۷ پروژه بود که در این راستا برای ۱۲ پروژه تخصیص ۱۰۰ و بیشتر از ۱۰۰ درصدی محقق شده و عملیات ۱۵ پروژه نیز به اتمام رسیده است.

در سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی و خدماتی در چهار بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی و پارک علم و فناوری در نظر گرفته و مقرر شد طی ۲ سال پرداخت شود که ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به سال اول به صورت کامل پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
چجوری مهارتورم و ارزون میشه وقتی ایرانخودرو هنوز سفارش تارا دستی اسفند . فروردین ،اردیبهشت ، خرداد چهارماه رو تحویل نداده و پول تکمیل وجه هم گرفته و فاکتور نمیکنه . لطفا پیگیری کنید اینجوری عرضه قطره چکانی باعث گرون شدن میشه .
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۰۶:۳۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
با سلام خدمت شما طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟ عمر حضرت نوح وصبر حضرت ایوبم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
لطفا در شهرستان آستانه اشرفیه همه مسولین از فرماندار تا شهردار گرفته دنبال رکود هستند ،بنده نمونه زنده اش هستم ،موبایل 09112784600 برزگر هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
اگه واقعا اینقدر آب زیاد داریم دریاچه نمک قم رو هم‌ احیا کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
با کمال میل منتظر جواب حداقل یک مسوول دلسوز هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
باشه ممنون خیلی ممنونیم بیچاره شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
با توجه به بررسی دقیق خدمت تعزیرات توضیحاتی است در خصوص آموزشکده فنی و حرفه ای شهرکرد که با توجه به بررسی خوب معلوم شد که مشروطی در این دانشگاه فنی و حرفه ای اجباری و تحمیلی است .لذا درخواست می‌شود بررسی های تخصصی باشد و نتایج آن اعلام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
کاش کار می کردید. روزگار مردم خوب نیست .کمی درک کنید
Netherlands
علی
۰۱:۵۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
اون مایکروسافت سرفیس پرو به چه کارتون میاد؟! باهاش برنامه می‌نویسید؟! باهاش کار طراحی میکنید؟! برای دیدن چهارتا فیلم و چندتا فایل چرا از پول مردم سیستمی رو میخرید که اصلا براتون کارایی نداره؟! بدید دست چهارتا دانشجو که لنگ یه سیستم خوبن، تو خود کنگره آمریکا و دولتش هم جلوشون از این سیستم ها نیستا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
آقای رییسی بحران آب فقط با مدیریت آب و کشاورزی کمتر میشه خواهشاً جوانان متخصص و کاربلد رو وارد صحنه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
أين كاره نسيتي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
همش شعار و حرف. دریغ از ذره ای عمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
انشاا...


باید دختر و پسر صورتشان را نشان ندهند و دستکش کار سیاه بپوشند و کامل خوب حجاب باشند و جوراب بزرگ سیاه بپوشند و چشمانشان را نشان ندهند و عینک آفتابی بپوشند بهتر است و به بهشت میروید و راحت می شوید و زود همه مشکلات حل می‌شود و پسر و دختر و مردم حجابشان برابر باشد و پسر و دختر چادر بپوشند و صورتشان را نشان ندهند و صورتشان را با پارچه سیاه بپوشانند و پوستشان را نشان ندهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
آقای رییس جمهور، چرا با اینکه حجاب قانون کشور هست اما هنوز هم در فیلم های سینمایی بازیگران بلوز و شلوار هستن و نصف موهاشون از روسری بیرونه!!! یعنی اگر موها و پاها را نمایش ندن کسی نمیره سینما برای تماشای فیلم!!!! چرا حجاب بازیگران در فیلم های شبکه نمایش خانگی اینقدر بد هست!!! چرا جلوی بیقانونی آنها را در سریالها نمیگیرند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
خب شما می‌دانید که اينگونه برنامه ها نسبتا خوب است. اما وقتی چندین نفر با شغل خوبی مواجه می‌شوند که نسبت به آن متخصص هستند اين شغلی که شما مسؤلان معرفی می‌کنید ثواب صالح بهشتی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
رشد تولید باید از فروش بالاتر اتفاق بیفته نه کمک به ت لید کمک کردن به حایی که در حال تولید هست اشتباه محض هست حالبه برخی نیکن چون نفت و گاز داریم اوضاع خرابه اون وقت از نظر اونا کمک به کارخونه تولیدی خوبه بودجه کشور باید در حای مشخص و هدف درست شارژ شود تا همه به فعالیت بمردازند و انحا حایی نیست جز جیب عموم نردم نه قشر خاص که متنوع خرج کرده و باعث فروش بیشتر تولید یها و جرخش چرخ اقتصاد خواهد شد که البته این برای برهی خیلی سخته و تحملش سخت تر
Germany
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
عزیز دلم بزرگترین عامل تورم در هر کشوری چاپ پول بدون پشتوانه هست
و این یک اصل اقتصادی بدیهی و غیر قابل انکاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
واسه هیچکدوم از نسل دهه پنجاه تا ۱۴۰۰ هیچ کاری نکردین که در شان این کشور و سرمایه ی این کشور باشه .نه اشتغال مناسب.نه آینده و امکانات واسه جوونای بیکار .نه آرامش و نه آسایش. ..هیچ قدمی برای آینده جوون امروزی بر نداشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
دولت خدمت گذار همیشه برای اینده کار میکند امیدوار باش حتی اگه داری میمیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
هیچ نسلی مثل دهه 40 سوخته نشد!
جهت اطلاع از این واقعیت به تاریخ مراجعه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
جناب آقای رییس جمهور مهار تورم در وضعیت زندگی و سفره های مردم مشخص میشه نه در جای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
از اموال مازاد ادارات خصوصا زمین های بزرگ اداری که غالبا پارکینگ و باغچه شده در اسرع وقت فروخته شود و صرف بیمارستان و پروژه های مولد شود ریل و جاده و کارخانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
ادارات در همه شهرها بخصوص در شمال، ویلاهای تفریحی متعدد جهت استفاده کارکنان دارند!
مردم عادی در زیر خیمه های پلاستیکی در هوای شرجی...!
وای وای وای...
بعضی از خانواده ایثارگران در مشهد به هتل های متعلق به بنیاد شهید مراجعه می‌کنند،،، اصلأ راهشون نمیدن!!!!!
اگه پارتی داشته باشه 20% تخفیف میگیره!!!
فقط برای یک شب!!!!!
زمان قدیم می‌گفتند یک بام و دو هوا!!!
الآن شده یک بام و چند هوا!!!!!!!!!!
به داد این مردم ستمدیده، مظلوم و وفادار به انقلاب برسید.
مردم خیلی نجیب اند.
بعضی ها خیلی نا نجیب...
کلیه ویلاهای ادارات مصادره و اینترنتی و شفاف به عموم با قیمت مناسب و متعارف اجاره داده شود.
شفاف شفاف
بدون نفوذ و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
به وعده هاتون عمل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
آقای رئیسی اینکه امروز خودرو رو ارزون کنین و فرداش گرون کنین و بجاش مسکن رو گرون کنین و ....که نشد مهار تورم و گرونی..امروز من خودرو رو گرون خریدم و با طرح شما کلی ضرر کردم چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
آقای رئیسی اینکه امروز خودرو رو ارزون کنین و فرداش گرون کنین و بجاش مسکن رو گرون کنین و ....که نشد مهار تورم و گرونی..امروز من خودرو رو گرون خریدم و با طرح شما کلی ضرر کردم چرا؟ چون ملکمو برای خرید خودرو فروختم اما امروز که خودرو رو ارزون کنید و بجاش ملک گرون بشه که همه مردم ضرر میکنن الا دلالان و آقازاده ها ! پس یا همه رو ارزون کنید ) به اصطلاح خودتان مهار تورم و گرانی کنید( یا همه رو گرون کنید تا مردم حساب کار و پولشان دستشان بیاد و مردم متضرر نشن..اینکه امروز فلان جنس رو ارزون کنید و فردا آنرا گرون کنید و بجاش فلان جنس دیگه رو ارزون کنید ، یعنی دلالی کردن دولت و آقازاده ها و تاجران نه اینکه خدمت رسانی کردن به خلق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
سال ۹۹ به جای دلالی سرمایمون را آوردیم بورس الان ۵۶درصد در ضرریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
ساعت خواب قبل از سال ۹۹میخولستی یه سری به بورس بزنی وار دولت همانوقت بپرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
میدونی چرا آخرش رئیسی در اقتصاد هم برنده میشه ؟ چون دقیقا خلاف جهت دولت قبل داره حرکت می‌کنه و به دنبال کنترل تورم با ایجاد رکود نیست. راه تولیدکننده و سازنده رو نمی‌بنده و در نهایت با افزایش کالا ، تورم رو کنترل می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
دولت قبلی که فقط ۸ سال دستش جلوی آمریکا دراز بود تا برجام را امضا کنن و آخر هم به نفع آمریکا امضا کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
آفرین دقیقا
این باید به اونایی فهموند که انتظار داشتن آقای رئیسی در عرض مدت کوتاهی گند ۳۴ ساله دولتهای قبل که تلنبار شده رو هم جمع کنه

در ضمن این عده بی همه چیز تو این مدت از هر طریقی میخواستن اقتصاد زمین بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
مهار تورم ؟؟؟؟؟ مگ شماها مسئوولین میدونید تورم م هس؟؟؟؟؟ هیچ از زندگی مردم خبر دارید هیچ میدونید قبلان اگ هفته ای یبار ی مرغ میخریدیم الان ماهی یکی هم نمیتونیم بخریم ؟؟؟؟؟ هیچ میدونید سفره ها شدن نون خالی خدا ازتون نگذره ما ک راضی نیستیم اونم راضی نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
برو خداراشکر کن که تو ایرانی وراحت هرچی می خوای میگی
اگه آمریکا بودی همون وقت با یه تیر خلاصت می کرد
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۰۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
تورمی که الان بوجود امده را اخرین بار وقتی دیده بودیم که المان و روسیه و آمریکا با هم جنگ میکردن و کشور توسط دشمن اشغال شده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
احسنت دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
مگه شما چند سالتون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
اون موقع تورم نبود.
قحطی بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
دکتر ظریف نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
اون وقتها قحطی بود
تاریخ بخون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
سلام علیکم
جناب آقای رئیس جمهور
برای شهروندان، نمره در نظر بگیرید.
برای اراذل و اوباش، سارقین، مرتشعین، مختلسین، مزاحمین و هرگونه خلاف دیگر...
نمره منفی با مجازات های اجتماعی طبقه بندی شده...
و بعنوان شهروند درجه 3 اجتماعی...
و محترمان و مجریان قانون، نمره مثبت با تشویق های اجتماعی...
شهروند درجه 1
و..........
در ضمن گوشی موبایل کلیه کارکنان...
در ساعات اداری ممنوع و مجازات اداری برای متخلفین...
استفاده از تلفن اداره ممنوع...
در ساعات اداری،، فقط و فقط رسیدگی به کار مردم...
و...
موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
همین ضربدر مون کم بود دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
موقع جنگیدن با دشمن نمره چند باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
ممنونیم آقای رئیس جمهور عزیز دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
رییس جمهور استعفا بدهد