اتصال ۲۰۰ خانوار دیگر به شبکه فیبر نوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۲۰۰ خانوار دیگر به شبکه فیبر نوری متصل شده اند و تعداد کل به ۳ میلیون و ۲۰۰ خانوار رسید.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین همایش و نمایشگاه بین المللی صنعت ملی پست با حضور ۱۴۰ شرکت دانش بنیان و افتتاح مرکز ملی پست اظهار کرد: کسب‌های اینترنتی یا اقتصاد دیجیتال در کشور ما زودتر آغاز شده اند و در دنیا اول هستیم.

او افزود: ۳ میلیون ۲۰۰ هزار خانوار تحت پوشش فیبر نوری هستند و انتظار داریم این پوشش را به ۲۰ میلیون برسانیم. ما در حوزه سکو و پلتفرم نیز جزء کشور‌های پیشتاز هستیم. جمهوری اسلامی ایران نه تنها در شهر‌ها بلکه در روستا‌ها اولین کشور دارای اتصال و دسترسی به اینترنت است. 

زارع پور بیان کرد: قدم‌های تکمیلی باید برداشته شوند تا این پلتفرم‌ها نیز به ارتقاء برسند.

او ادامه داد: برای رسیدن به موفقیت‌های بهتر در حوزه پست باید تلاش‌های زیاد و راه‌های طولانی تری را پیمود تا در این حوزه نیز از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء استفاده کرد. باید ظرف دو سال آینده حوزه پست مرسولات خود را از ساعت به دقیقه کاهش دهد در این صورت می‌توان گفت که پست هوشمند شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران در بخش اقتصاد الکترونیکی در جهان پیشرو و اولین کشوری است که ٩٨ درصد تراکنش‌ها به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شوند و این به‌معنی پیشگام بودن کشور در این حوزه است.

او افزود: نمایشگاه پست می‌تواند نقطه عطف لجستیک در کشور باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار