سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت که مسکو با وجود سنگ اندازی‌های غرب به روابط با ایران براساس احترام متقابل ادامه خواهد داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، در سخنانی گفت که روسیه هرگز توهمی نداشته است که آمریکا از اعمال فشار بر کشور‌هایی که به دنبال همکاری متقابل سودمند هستند دست بردارد، اما روسیه و ایران و همچنین چندین کشور دیگر به ایجاد روابط بر اساس منافع و احترام متقابل ادامه خواهند داد.

به گزارش اسپوتنیک، وی در جمع خبرنگاران افزود: ما هرگز فکر نمی‌کردیم که آمریکا از تلاش‌های خود برای اعمال فشار بر روسیه، ایران و سایر کشور‌هایی که به دنبال همکاری واقعاً سودمند متقابل هستند دست بردارد. ما همیشه می‌دانستیم که فشار‌ها ادامه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: با این حال، این فشار بر ایجاد روابط دوجانبه سودمند بین روسیه و شرکای آن تأثیری نخواهد داشت. پسکوف گفت: اما ما همچنین همیشه مطمئن بوده‌ایم که هم روسیه و هم گروهی از کشورها، از جمله ایران، که اتفاقاً به خوبی با این فشار‌های آمریکا سازگار شده‌اند، به کار نظام‌مند خود برای ایجاد روابط مبتنی بر احترام متقابل ادامه خواهند داد.

روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران روز چهارشنبه در مراسم امضای توافقنامه ساخت راه‌آهن رشت - آستارا، آخرین قطعه از کریدور شمال - جنوب، شرکت کردند. این توافق خشم آمریکا را درپی داشته است و بطوریکه ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد  هرگونه اقدام برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه و ایران باعث نگرانی شدید آمریکا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۵:۴۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
جنگنده های سوخو ۳۵ کی تحویل داده می‌شود؟؟!
حرف را رها کن و عمل را بچسب.
اگر روسیه جنگنده ها را تحویل ندهد ادامه رابطه با روسیه عین حماقت است.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۲۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
تندی یادلمه
آخرین اخبار