سرپرست آموزش و پرورش گفت: زبان فارسی در ۶۵ کشور جهان نمایندگی‌هایی برای بسط و توسعه دارد.

رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در آیین نواختن زنگ زبان فارسی که به مناسبت روز بزرگداشت زبان فارسی و روز فردوسی دریکی از دبیرستان‌های دخترانه شهر تهران برگزار شد؛ بابیان این که شاهنامه چند پیام مهم دارد، گفت: اولین پیام آن ایران‌دوستی و حب به وطن به‌ عنوان بزرگ‌ترین سرمایه هر ملت و کشوری است که باید از آن مراقبت کنیم. پیام دوم غیرت‌ورزی در همه امورات زندگی است و سومین پیام؛ رعایت اصول انسانی است.

وی با اشاره به اهمیت زبان فارسی اظهار کرد: زبان فارسی گنجی است که ما به دلیل دسترسی و استفاده از آن اهمیتش را درک نمی‌کنیم. زبان فارسی در ۶۵ کشور جهان نمایندگی‌هایی برای بسط و توسعه دارد و۱۲۰۰ استاد زبان فارسی در دنیا وجود دارد که با بنیاد سعدی و سایر بنیاد‌های مشابه ارتباط دارند و در خارج از ایران زبان فارسی تدریس می‌کنند.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: سابقه آموزش زبان فارسی در برخی از کشور‌های اروپایی به چند قرن می‌رسد و در سال ۱۷۱۶ رشته ایران‌شناسی در دانشگاه ورشو تأسیس‌شده است.

صحرایی با اشاره به این که زبان فارسی گنجینه بزرگ معرفتی برای کل بشریت است، گفت: زبان فارسی عامل انسجام درونی و وحدت ملی ما ایرانیان است و یکی از ابزار‌های نرم قدرت جمهوری اسلامی ایران، زبان فارسی است.

وی بابیان این که زبان فارسی خدمات زیادی را به اسلام کرده است، اظهار کرد: دین اسلام از طریق زبان فارسی در بسیاری از کشور‌ها رفته است.

او با اشاره با یاد و خاطره سردار سلیمانی اظهار کرد: در این زمانه به شاعر بزرگی مانند فردوسی نیاز داریم تا رشادت‌های سردارانی مانند سردار سلیمانی، همدانی، هادی و ... را بسرایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
فردوسی خلق میکرد شرح نمیداد.
برای اینکه آدمهای بزرگ رو وصف کنید باید اونا رو درک کنید تو این مملکت انتظار درک کردن از نویسنده نمیره چه برسه به خواننده.
آخرین اخبار