کارشناس مسکن گفت: تا زمانیکه تعارض منافع وجود دارد، قانون جهش تولید مسکن در راستای شکستن انحصار زمین اجرا نمی شود.

مناقبی گفت:  گرچه ساخت خانه‌های یک طبقه و حیاط دار نسبت به انبوه سازی هزینه‌ی کمتری دارد،اما متاسفانه یکی از مشکلات در این بخش آن است که قوانین به درستی اجرا نمی شود.

به گفته کارشناس مسکن، عزم جدی‌ برای آزادسازی زمین‌های دولتی که در قانون مصوب شده مشاهده نمی شود، تا زمانی که  تعارض منافع‌ها وجود دارد، وضعیت مسکن همین طور خواهد بود.

مناقبی با اشاره به ضرورت ساخت مسکن‌های جدید گفت: بررسی‌های دقیقی باید صورت بگیرد که آیا امکان ساخت خانه‌های ارزان وجود دارد یا خیر. بنابراین در این حوزه باید از شعارزدگی پرهیز کرد و به دنبال حل مشکل به صورت واقعی باشیم. 

او ادامه داد:  نیاز به یک عزم جدی برای تغییر شرایط فعلی در حوزه‌ ساخت و ساز و مسکن داریم تا در نهایت شاهد حل مشکلات باشیم. ما به عنوان کارشناسان اقتصادی بار‌ها مطرح کرده ایم که باید مسکن‌های جدید ساخته شود و تسهیلات بانکی با شرایط خوب در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد.

این کارشناس مسکن گفت: در مورد ضرورت اعمال این سیاست‌ها مشکلی وجود ندارد،  اما برخی تعارض منافع‌ها باعث می‌شود که اجرای قوانین مربوط به تسهیل ساخت و ساز مسکن در کشور به درستی اجرا نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار