محمد صادقی پور رئیس اداره سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۱ شرکت ملی حفاری گفت: درپی خروج لولههای ۸/۷-۲ اینچ از محل آنها که به عنوان مانکی برد G شناخته میشود، طرح ایمن سازی و ارتقا جایگاه دکلبان در دستور کارکمیته عالی ایمنی شرکت قرار گرفت.
او میگوید: در نشست فنی با حضور قائم مقام مدیرعامل و شماری از مدیران و مسئولان عملیاتی و پشتیبانی در مدیریت فنی و مهندسی مقرر گردید در خصوص طراحی و اجرای یک نمونه استاندارد و ایمن از محل مهار لولههای ۸/۷ – ۲ و ۸/۱ –۳ مانکی برد (MONKEY BOARD) برای دکلهای حفاری اقدام گردد.
صادقی پور گفت: در جلسه کاری دیگر در اداره بازرسی فنی شرکت این مهم به عهده اداره سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۱ واگذار و پس از بررسیهای فنی و کارشناسی، برای نخستین بار در صنعت حفاری با ارائه طرحی ابتکاری، یک نمونه طراحی و ساخته ساخته شد.
رئیس اداره سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۱ شرکت ملی حفاری ایران گفت: این تجهیز با کمترین هزینه و بالاترین ضریب ایمنی بر روی دکل حفاری ۵۳ فتح نصب و مورد استفاده قرار گرفته است، هم اکنون مشابه دیگر این تجهیز برای دستگاه حفاری ۲۵ فتح نیز ساخته و آماده نصب روی دکل میباشد و این طرح در سایر دکلهای ملکی شرکت اجرایی خواهد شد.