سردار اسدالهی گفت: بازسازی، نوسازی و روز آمد نمودن دستگاههای حفاری از اولویتهای برنامههای راهبردی شرکت است که در راستای ارتقای کیفی ناوگان و در نتیجه استفاده بهینه از تجهیزات صورت میپذیرد.
او به بازسازی و راه اندازی دستگاههای حفاری ۲۰، ۴۳، ۴۸، ۶۱، ۶۵ و ۶۷ فتح در سال گذشته که در ردیف دکلهای تمام برقی به شمار میآیند، اشاره کرد و گفت: دکل حفاری ۴۲ فتح اولین دستگاهی است که بازسازی و نوسازی آن در سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون مراحل اجرایی بازسازی و اورهال آن آغاز شده است و روند بازسازی دستگاههای حفاری در سال جاری استمرار خواهد داشت.
اسدالهی می گوید: براساس اطلاعات مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت این دستگاه حفاری خشکی با توان دو هزار اسب بخار در سال ۱۳۷۸ به ناوگان شرکت پیوست و حفر و تکمیل ۸۴ حلقه چاه نفت وگاز به متراژ ۸۳ هزار و ۲۸۴ متر را در کارنامه دارد.
مدیر بازسازی و نوسازی دستگاهها و تجهیزات حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: دکل ۴۲ فتح از سال ۱۳۸۶ تا قبل از انتقال به سایت بازسازی دستگاههای حفاری شرکت در اهواز در جزیزه خارگ استقرار داشته و از مجموع چاههای حفر شده با کاربست این دکل ۶۵ حلقه مربوط به این منطقه عملیاتی است که با توجه به شرایط اقلیمی حجم عملیات تعمیراتی و نوسازی این دستگاه، سنگینتر از دکلهای مشابه میباشد.
سایت بازسازی دستگاههای حفاری شرکت ملی حفاری ایران، بزرگترین سایت تعمیرات اساسی دکلها و تجهیزات حفاری در کشور است که در طرح مرکزیت شرکت در منطقه سِدِین در حومه کلانشهر اهواز واقع گردیده و دارای سه سوله در ابعاد ۴۰ در ۲۰ و ۵۰ در ۲۴ و ۴۵ در ۴۵ مترمربع با ارتفاع ۸ و ۱۰ متر است که به سندبلاست، رنگآمیزی و بازسازی دکل اختصاص دارند.
بازسازی و نوسازی کامل دستگاههای حفاری شامل سازه، مخازن سیال، مخازن آب، تجهیزات مکانیک شامل دراورکس، پمپهای سیال، سیستم بالابری و موتورهای دیزل و تجهیزات برقی شامل تراکشن موتورها، الکتروموتورها، ژنراتورها و اتاق کنترل برق (SCR) و تجهیزات الکترونیک و ابزار دقیق میشود.