با اجرای ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری روستایی در خراسان جنوبی تا پایان سال، اهالی ۳۵ روستا از این زیرساخت ارتباطی برخوردار می شوند.

در جریان سفر روحی مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی فاوا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به خراسان جنوبی، اجرای ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری روستایی در شهرستان‌های نهبندان و خوسف مصوب شد.

روحی عنوان کرد: توسعه ارتباطات روستایی خراسان جنوبی و میزان روستا‌های متصل به شبکه ملی اطلاعات از ابتدای دولت سیزدهم، در این استان به نسبت سایر استان ها، رشد بالاتری داشته است که نشان دهنده توجه ویژه دولت به این استان است.

او افزود: شهرستان نهبندان به صورت ویژه مورد توجه بوده است و میزان روستا‌های متصل به شبکه ملی اطلاعات در این شهرستان از ۵۷ درصد به ۸۰ درصد رسیده است.

مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی فاوا تصریح کرد: اکنون تمرکز این وزارتخانه بر توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستا‌های فاقد اتصال است و برنامه ریزی لازم برای اتصال کلیه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به این شبکه تا قبل از پایان امسال انجام شده است.

بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه فیبر نوری روستایی گفت: پس از احصاء نیازمندی‌های توسعه شبکه فیبر نوری استان از سوی کارشناسان اداره کل و پیگیری‌های به عمل آمده از مجری، با سفر ایشان به شهرستان نهبندان، اجرای ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان‌های نهبندان و خوسف مصوب شد که به زودی برای اجرا به شرکت مخابرات ایران، به عنوان پیمانکار طرح ابلاغ می‌شود.

او با اشاره به تأثیر فیبر نوری بر کیفیت و پایداری ارتباطات افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده با اجرای این ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری، ۳۵ روستای دیگر استان با بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ خانوار، شامل ۱۴ سایت تلفن همراه و ۶ مرکز تلفن روستایی به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند.

بهی بیان کرد: این طرح با اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه مرحله تا پایان سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد که مرحله اول آن به میزان ۱۳۰ کیلومتر در بخش سرداران نهبندان، تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.