مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : هم اینک ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج زیر پوشش این بیمه قرار داشته و تمام هزینه‌های درمانی آن‌ها پرداخت می‌شود.

رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : این اقدام مهم در سال گذشته از سوی دولت سیزدهم و با تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج و با تخصیص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به این صندوق فعالیت خود را در کشور به‌منظور کاهش هزینه دارو‌ها در سبد خانوار‌ها آغاز شد.

وی افزود: در همین راستا در حالی که در دولت پیشین تنها پنج بیماری زیر پوشش بیمه سلامت قرار داشتند این تعداد در دولت سیزدهم به ۱۰۷ بیماری افزایش پیدا کرد تا افرادی که دچار بیماری‌های خاص و نادر هستند، دیگر دغدغه‌ای برای پرداخت هزینه‌های درمان خود نداشته باشند و با حمایت این صندوق، رایگان خدمات دارویی را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اضافه کرد: از آبان ماه سال گذشته که این امر محقق شد تا آخر سال مجموع اعتبارات اختصاص یافته به این گونه بیماران در استان کرمانشاه از سقف ۴۰۰ میلیون تومان به ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسید و پس از آن نیز سقف این اعتبارات برای استان برداشته شد.

تحویلیان افزود: در سال گذشته در مجموع حدود ۱۳ میلیارد تومان هزینه بیماران خاص و صعب العلاج در استان سند زده شد که از این میزان تاکنون حدود ۸.۵ میلیارد تومان آن پرداخت شده و پرداخت‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان نشان دار شده اند افزود: برای ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب‌العلاج، بستر «مدیریت نشان» در نظر گرفته شده است یعنی فرایند مدیریت نشان، مجموعه اقدامات در بستر سامانه‌های الکترونیکی است که با هدف خرید راهبردی خدمات، برقراری تناسب بین قوانین بیمه‌ای و نیاز اختصاصی هر بیمار همچنین تسهیل دسترسی به موقع بیماران به خدمات مورد نیاز تعریف شده است.

وی اظهار کرد: در صورتی که بیمار دارای نشان بیماری خاص و صعب العلاج باشد، می‌تواند مطابق با بسته ابلاغی وزارت بهداشت از مزایای صندوق خاص و صعب العلاج بهره‌مند شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.