یک نشریه انگلیسی با بیان آنکه روابط فرانسه و آلمان قلب تپنده اتحادیه اروپا در چند دهه گذشته بوده است، از تاثیر مخرب فروپاشی این رابطه نوشت.

نشریه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت که در طول ۶۰ سال گذشته روابط میان فرانسه و آلمان اتحادیه اروپا را زنده نگه داشته است، اما اکنون دولتی که در آلمان به صدراعظمی «اولاف شولتس» روی کار است باعث فرواپاشی این رابطه شده است.

اولاف شولتس بیشتر نگران وحدت ائتلاف خود و اقتصاد آلمان است و اگر به جهان خارج از آلمان بیندیشد هم معمولاً به آن سوی اقیانوس اطلس خیره می‌شود، نه به سمت پاریس یا بروکسل، به طور مثال، او در سخنرانی اوت سال گذشته خود در پراگ درباره اروپا تنها نگاهی گذرا به فرانسه داشت، اما «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، در مقابل در سخنرانی خود در سوربن در سال ۲۰۱۷ شش مرتبه نام آلمان را آورد. 

کوچترین حزب ائتلافی شولتس در حال حاضر برای باقی ماندن تقلا می‌کند، اما مکرون هم اکنون با اظهاراتی که درباره تایوان و ترجیحش به عدم پیروی از دیگر کشور‌ها داشته، در این میان به همان اندازه مقصر است. 

پیشتر از این هم روابط فرانسه و آلمان رو به وخامت گذاشته بود و در سال ۱۹۹۹ «گرهارد شرودر» صدراعظم آلمان، و «ژاک شیراک» رئیس‌جمهور فرانسه، باهم برای چند ماه بایکدیگر صحبتی نداشتند. پس از آن هم «آنگلا مرکل» صدراعظم پیشین آلمان، با «نیکلا سارکوزی» و «فرانسوا اولاند» در ابتدا روابط سردی داشت، اما سپس این رابطه بهتر شد. 

اما سردی کنونی در روابط این دو کشور متفاوت است، زیرا به نظر می‌رسد برلین تمایلی به تفکر در راستای اتحادیه اروپا ندارد. وخامت کنونی در رابطه در حال حاضر بر برخی موارد از جمله مسائل آب و هوایی و شرایط اقلیمی اتحادیه اروپا تاثیر گذاشته است. 

در شش دهه گذشته اغلب دستاور‌هایی که اتحادیه اروپا به دست آورده به دلیل روابط آلمان و فرانسه و تعامل این دو کشور با یکدیگر بوده است. اما اکنون فایننشال تایمز معتقد است که این دو کشور نباید به تنهایی باعث موفقیت اتحادیه اروپا شوند و دستاورد‌ها باید بر اتحاد و مشارکت تمامی کشور‌ها متمرکز شود، برلین و پاریس هم باید به این نتیجه برسند که تعامل میانشان فقط برای خودشان نیست و به باقی کشور‌ها هم نفع می‌رساند و اگر این دو قطب اقتصادی مهم نتوانند بر سر مسائل مهم به تفاهم برسند، هیچ اتفاقی برای اتحادیه اروپا نمی‌افتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۷:۲۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
آلمان فرانسه اتحاده اروپا همه سر و ته یک کرباس هستند.خر خودشون هستند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا راد
۰۶:۵۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
اقای رییس حالامیگیم دلار دست شما نیس قیمت خودرو که دست شماست پس چرررررررررررررررررررررررررررررررررررا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
آلمان هم می‌تواند شریک خوبی برای ایران اسلامی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
خواهشاً بازار خودرو را کنترل کنید. الان در این یک سال و چند ماه دولت جدید قیمت خودرو ۴ برابر شده است با هیچ منطقی جور نمی شود.
آخرین اخبار