اتحادیه اروپا از تحریم بزرگترین پیمانکار نظامی روسیه به دلیل حضور در جنگ اوکراین خبر داد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، آمریکا و متحدانش دو استراتژی اصلی را علیه روسیه دنبال می‌کنند؛ نخست ارسال تسلیحات به کی یف و تقویت نظامی این کشور به منظور مقابله با نیرو‌های روسی، و دیگری تحریم مسکو با هدف تضعیف ماشین جنگی این کشور. در همین راستا، اتحادیه اروپا به تازگی از دور جدید تحریم‌های خود علیه مسکو رونمایی کرد. 

به گزارش تل تریدر، اتحادیه اروپا در دور جدید تحریم‌های خود علیه مسکو از قرار گرفتن گروه واگنر، پیمانکار نظامی روسیه در لیست سیاه این اتحادیه خبر داد. همچنین رسانه روسی ریافان (RIA FAN) نیز هدف تحریمی جدید بروکسل قرار گرفته است. 

مقامات اتحادیه اروپا می‌گویند هم گروه واگنر و هم رسانه ریافان هر دو با یوگنی پریگوژین و دمیتری اوتکین، از اولیگارش‌های نزدیک به پوتین که پیشتر در لیست تحریم‌های این اتحادیه قرار گرفته بودند مرتبط هستند. 

در گزارش این اتحادیه آمده است: گروه واگنر در ژانویه ۲۰۲۳ حملات علیه شهر‌های سولدار و باخموت را رهبری کرد و به طور فعال در جنگ متجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین شرکت دارد. گروه واگنر مسئول تضعیف تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین است. 

این گزارش می‌افزاید: رسانه ریافان که معروف به آژانس خبری فدرال ال ال سی است، اقدام به گسترش تبلیغات در طرفداری از دولت پوتین و ارائه اطلاعات نادرست در مورد جنگ اوکراین کرده است که به همین دلیل در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت. 

از زمان آغاز جنگ اوکراین کشور‌های اروپایی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه الیگارش‌های روسی اجرایی کرده اند. تنها انگلیس از بلوکه کردن ۱۸ میلیارد دلار از دارایی‌های شخصیت‌های نزدیک به پوتین در این کشور خبر داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار