سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: این میزان گیاه خوراکی از چهار دستگاه خودروی وانت بار و پراید کشف و ضبط شد.

 محراب عبدی افزود: برای رانندگان هر چهار خودرو، پرونده قضایی تشکیل شده و در حال سیر مراحل قانونی است.
 
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت ادامه داد: گیاه بن سرخ یک گیاه گلدار است که به طور وحشی می‌روید و متعلق به خانواده لیلیاسه است.
 
او گفت: این گیاه در ارتفاعات هزار و۸۰۰ تا ۲ هزار و۶۰۰ متری رشد می‌کند و با اسم‌هایی همچون پیاز یزدی، لپو و سوره بنه نامگذاری شده است.
 
عبدی گفت: بن سرخ با برگ‌هایی شبیه تره و گل آذین چتر در ارتفاعات می‌روید و در بعضی از مناطق به صورت تازه و خشک در غذا و سوپ استفاده می‌شود.
 
او افزود: جریمه کندن هر بوته گیاه بن سرخ یک میلیون و ۲۰ هزار ریال است.
 
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت با اشاره به فعال بودن نیرو‌های منابع طبیعی برای شناسایی سودجویان عرصه‌های طبیعی، تاکید کرد: با افرادی که با بوته کنی گیاهان دارویی یا خوراکی، قاچاق چوب یا سایر تخلفات جنگل‌ها و مراتع را به خطر می‌اندازند برخورد قانونی می‌شود.
 
عبدی با بیان اینکه ناآگاهی در چگونگی برداشت، زوال تدریجی و تخریب مراتع را به دنبال دارد، ادامه داد: برخی از مصرف‌کنندگان و بهره‌برداران به دلیل کم اطلاعی اقدام به برداشت بی‌رویه و غیر اصولی این گیاهان می‌کنند که این موضوع آسیب‌های جدی به گونه‌های مختلف است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.