مقام‌های آمریکا از قصد وزیرخارجه این کشور برای سفر به ویتنام خبر دادند.

سناتور «جف مرلی» امروز (شنبه) در یک کنفرانس خبری در هانوی، اعلام کرد که «آنتونی بلیکن» وزیرخارجه آمریکا، قصد دارد به عنوان بخشی از تلاش‌های این کشور برای ارتقای روابط دیپلماتیک با ویتانم به سطح بالاتر در سال جاری، هفته آینده به این کشور سفر کند.

به گزارش رویترز، سفر بلینکن، که هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، در راستای تماس تلفنی هفته گذشته «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، با «نگوین فو ترونگ» رئیس حزب حاکم ویتنام، انجام خواهد شد.

براساس بیانیه منتشر شده از هر دو کشور، بایدن و ترونگ در این تماس توافق کردند که روابط میانشان را تقویت کنند، اما هیچ اشاره‌ای به ارتقای رسمی روابط نشده است.

پیش از این تماس، چندین تحلیلگر گفته بودند که ویتنام در مورد ارتقاء در سال جاری محتاطانه عمل می‌کند، زیرا می‌ترسد که این امر باعث تنش با چین شود، اما آمریکا امیدوار است تا روابط خود با ویتنام را در دهمین سالگرد مشارکت همه‌جانبه این دو کشور، بار دیگر ارتقا دهد.

اکنون سناتور مرکلی در جریان سفر هیاتی از قانونگذاران آمریکایی به ویتنام، به خبرنگاران گفت: «هفته آینده وزیر امور خارجه اینجا خواهد بود.» انتظار می‌رود بلینکن، روز شنبه هفته آینده، قبل از رفتن به ژاپن برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشور‌های گروه هفت (G7) در ۱۶ تا ۱۸ آوریل (۲۷ تا ۲۹ فروردین)، به ویتنام سفر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۴:۴۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
آنتونی کاش یه سر هم سودان میزدی میکن اوضاع بد جوری وضع خیطه. ناسلامتی شما لیدر جهان هستید. نه غلام؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
خاک بر سر ویتنامیای بی غیرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
بشین تو خونه خودت مردک توطئه باز
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۰:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
خون هایی که در ویتنام بر زمین ریخت برای قدرت نمایی و اثبات ابر قدرتی و هژمونی امریکا برای ترساندن تمام مردم جهان بود. حالا سفر قصاب به کشتارگاه برای اثبات چیست؟
آخرین اخبار