سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شفت از ادامه اجرای برنامه شنبه‌های محیط زیستی پاک، این بار در روستای خرفکل این شهرستان خبر داد.

یاسر ریاضی گفت: پس از پایان تعطیلات نوروز و  خروج انبوه مسافران از شهرستان زیبا و گردشگر پذیر شفت، مشکلات بسیاری در ارتباط با این حضور انبوه در مناطق جنگلی، کوهستانی و شهری باقی  مانده و زباله‌های ایجاد و رها شده در محیط‌های طبیعی یکی از این مشکلات است.

وی گفت: شنبه‌های محیط زیستی پاک در شهرستان شفت با نظارت مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت و با همکاری و مشارکت تمامی نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی عضوکارگروه پسماند در روستای خرفکل شهرستان شفت  اجرایی شد.

 این مقام مسئول افزود:   این هفته با حضور بخشدار احمدسرگوراب، دهیاری، شورا و ساکنین روستای خرفکل زباله‌های برجای مانده  از حضور مسافران و گردشگران نوروزی در طبیعت پاکسازی شد.

ریاضی گفت : حل اساسی این معضل نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی رسانی بیشتر به مردم است،

وی به اهمیت تفکیک زباله از مبدأ  و پاکیزگی  و تمیزی  روستا  و داشتن محیطی عاری از هرگونه پسماند و زباله  تأکید کرد و  از همه مردم طبیعت دوست شهرستان شفت  خواست برای  پاکسازی و حفاظت از  محیط زیست و چشم انداز‌های زیبای پیرامونی خود  تلاش کنند.

برچسب ها: محیط زیست ، زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.