پاسخ اندروید به AirDrop اپل در نسخه بتا

سرانجام اندروید به اپل رسید و امکان جابجایی فایل‌ها را بین رایانه و دستگاه‌های تلفن همراه خود فراهم کرد.

پاسخ اندروید به AirDrop اپل تقریبا برای رایانه‌های شخصی ویندوزی آماده است و می‌توانید اکنون آن را امتحان کنید. در یک پست رسمی وبلاگ، گوگل اعلام کرد که Nearby Share در نسخه بتا در حال حاضر برای دانلود در رایانه شخصی در دسترس است.

با رایانه‌های شخصی دارای ویندوز ۱۰ به بالا و گوشی‌های اندروید ۶ و بالاتر سازگار است. ماشین‌های مبتنی بر ARM، مانند مایکروسافت سرفیس پرو ایکس، با این ویژگی کار نخواهند کرد.

اگر هنوز از AirDrop استفاده نکرده‌اید، اساسا به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را به راحتی و به صورت بی‌سیم بین دستگاه‌های اپل تنها با چند کلیک ارسال کنید. این برای به اشتراک گذاری عکس‌ها با دوستان مفید است، اما همچنین برای انتقال سریع فایل‌ها از تلفن خود به رایانه، با فرض اینکه هم آیفون و هم مک دارید. ویژگی مشابه اندروید، Nearby Share، مدتی است که می‌تواند تلفن‌ها و کروم‌بوک‌ها را به هم متصل کند، اما تاکنون قادر به اتصال به رایانه‌های شخصی نبوده است.

این برنامه همچنین می‌تواند به راحتی انبوه دستگاه‌های دیگر بررسی اندرویدی را که در اطرافتان شناور هستند، شناسایی کرده و به آن متصل شود. گوگل می‌گوید دستگاه‌ها باید در فاصله ۱۶ فوتی از یکدیگر قرار داشته باشند تا کار کنند.

Nearby Share اکنون بیش از یک سال است که بین دستگاه‌های اندرویدی در دسترس است و گوگل آن را در سپتامبر برای کاربران Chromebook باز کرد.

Nearby Share از ترکیب بلوتوث و وای فای مستقیم برای فعال کردن اتصال بین دستگاه‌های شما استفاده می‌کند. اگر دستگاه‌هایی را برای اشتراک‌گذاری نمی‌بینید، ممکن است لازم باشد مجوز‌ها را در دستگاه اندروید خود تنظیم کنید؛ همچنین برای ارسال فایل‌ها باید رایانه شخصی خود را در حالت قابل شناسایی قرار دهید، اگر در خارج از پنجره برنامه رایانه شخصی در هنگام همگام‌سازی بین دستگاه‌ها کلیک کنید، اشتراک‌گذاری فایل ممکن است دچار مشکل شود، بنابراین سعی کنید در حین امتحان کردن آن، خونسردی خود را حفظ کنید و صبور باشید.

منبع: gizmodo

برچسب ها: گوشی هوشمند ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار