علیرغم اعلام روسیه مبنی بر در دست داشتن باخموت، اوکراین ادعای ادامه عملیات نیروهایش در این منطقه را دارد.

مقام‌های ارشد روسیه از برافراشته شدن پرچم این کشور در «باخموت» خبر دادند، اما اوکراین ادعا می‌کند که نیروهایش همچنن به عملیات در این منطقه ادامه می‌دهند.

به گزارش رویترز، باخموت یکی از خونین‌ترین محل‌ها در حملات روسیه به اوکراین بوده است هر دو طرف در این منطقه تلفات زیادی داشتند و بسیاری از این شهر شرقی در اوکراین در بمباران ویران شده است. «یوگنی پریگوژین» رئیس نیرو‌های روسیه، با بیان آنکه سربازان وی پرچم روسیه را بر روی ساختمان اداری آن در مرکز شهر برافراشتند اعلام کرد: «البته نیرو‌های اوکراینی همچنان مواضع خود را حفظ کرده‌اند.»

او در ویدئویی در کانال تلگرامی خود گفت: «از نظر حقوقی ما باخموت را گرفتیم، اما نیرو‌های اوکراینی همچنان در مناطق غربی متمرکز شده‌اند.»

نیرو‌های اوکراینی در مقابل می‌گویند همچنان جنگ در باخموت و دیگر شهر‌ها ادامه دارد.

هفته گذشته «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس هشدار داد که اگر کی‌یف در یک نبرد طولانی در باخموت، پیروز نشود، روسیه می‌تواند حمایت بین‌المللی را برای توافقی آغاز کند که می‌تواند کی‌یف را ملزم به سازش‌های غیرقابل قبول کند.

رئیس‌جمهور اوکراین در طول مصاحبه به خوبی می‌دانست که دلیل مقاومت نیرو‌های این کشور در برابر روسیه سیل گسترده کمک‌های نظامی غرب به این کشور بوده است. البته «دونالد ترامپ» و «ران دیسانتیس»، دو نامزد اصلی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، مخالف حمایت همه‌جانبه واشنگتن از کی‌یف هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۱:۰۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
اکراین از ناتو سیلی سختی خواهد خورد.
آخرین اخبار