رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد در صورت شکست در باخموت شرایط سختی خواهیم داشت.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس هشدار داد اگر کی‌یف در یک نبرد طولانی در باخموت، شهری مهم در شرق اوکراین پیروز نشود، روسیه می‌تواند حمایت بین‌المللی را برای توافقی آغاز کند که می‌تواند کی‌یف را ملزم به سازش‌های غیرقابل قبول کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، زلنسکی گفت: «اگر باخموت به دست نیرو‌های روسیه بیافتد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور این پیروزی را به غرب تحمیل و آن را به جامعه خود، به چین و به ایران تقدیم خواهد کرد. اگر آن‌ها احساس کنند که ما ضعیف هستیم به فشار‌های خود ادامه خواهند داد.»

رئیس‌جمهور اوکراین در طول مصاحبه به خوبی می‌دانست که دلیل مقاومت نیرو‌های این کشور در برابر روسیه سیل گسترده کمک‌های نظامی غرب به این کشور بوده است. با این حال «دونالد ترامپ» و «ران دیسانتیس»، دو نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا مخالف حمایت همه‌جانبه واشنگتن از کی‌یف هستند.

زلنسکی بدون اشاره به ترامپ یا سایر نامزد‌های جمهوری‌خواه گفت: «من نگران آن هستم که تغییرات سیاسی در واشنگتن باعث تأثیر بر روی جنگ اوکراین با روسیه شود. ایالات متحده به خوبی می‌داند در صورتی که حمایت‌های خود را از ما قطع کند، ما هرگز پیروز نخواهیم شد.»

رئیس‌جمهور اوکراین با اشاره به تلاش‌های نیرو‌های این کشور تأکید کرد: «هرگونه شکست در جبهه‌های شرقی در این برهه حساس می‌تواند خطرناک باشد. ما نمی‌توانیم یک گام به عقب برداریم، زیرا پیروزی از همین گام‌های کوچک تشکیل می‌شود.»

زلنسکی در پایان از «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین دعوت کرد به کی‌یف سفر کند. این در حالی است که کی‌یف و متحدان غربی‌اش طرح ۱۲ ماده‌ای پکن در ماه فوریه به منظور پایان بخشیدن به تخاصم میان دو طرف را قبول نکردند.

شبکه خبری الجزیره نیز نوشت نیرو‌های اوکراینی در شرق اعلام کرده‌اند وضعیت باخموت دشوار و پویا است، اما نیرو‌های روسی در آنجا به هیچ مزیت استراتژیک دست پیدا نکرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۲:۴۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
به امید خدا اوکراین در برابر این تجاوز پیروز میشه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۹:۵۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
یعنی باخموت واسماس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
مردیکه تو برو دنبال دلقک بازیت تو رو چه به ریاست جمهوری ؟
آخرین اخبار