مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از افتتاح طرح آبخیزداری حوزه آبدکی شهرستان فردوس خبر داد.

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در ششمین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، طرح آبخیزداری حوزه آبدکی شهرستان فردوس با حضور امام جمعه و فرماندار و رؤسای ادارات شهرستان فردوس به بهره برداری رسید.

او افزود: این طرح در قالب دو سازه خاکی با حجمی بیش از ۳۵ هزار مترمکعب و اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال از محل اعتبار محرومیت زدایی ۱۴۰۰ اجرا شده است.

نصرآبادی بیان کرد: حوزه آبخیز آبدکی مرحله یک با مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار هکتار، بخشی از زیر حوزه کویر مرکزی است که در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرستان فردوس واقع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: از سطح مطالعاتی این حوزه (۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار)، بالغ بر ۳۰ درصد، حدود ۴ هزار هکتار اجرایی شده است که شامل ۹ سازه سنگی با حجمی بالغ بر ۶ هزار مترمکعب و ۳ سازه خاکی با حجمی بالغ ۶۵ هزار مترمکعب است.

او ادامه داد: در حوزه آبدکی مرحله یک از محل اعتبارات ملی (محرومیت زدایی سال ۱۴۰۰)، دو سازه خاکی با حجم خاکریزی ۳۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و حجم سرریز مالتی ۲۲۲ مترمکعب، با اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار میلیون ریال اجراشده است.

نصرآبادی عنوان کرد: افزایش آبدهی ۴ منبع آبی، بهبود معیشت و درآمد ۳۲۰ ساکن در ۴ روستا و افزایش سطح زیرکشت اراضی باغی و کشاورزی از نتایج احداث این سازه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.