نشریه آمریکایی پالتیکو از بروز اختلافات میان کی‌یف و واشنگتن در پشت صحنه بر سر مسائل مربوط به جنگ در اوکراین پرده برداشت.

نشریه آمریکایی «پالتیکو» در گزارشی فاش کرد: شکاف‌ها در روابط میان اوکراین و آمریکا در پشت صحنه در رابطه با چند مساله از جمله دفاع از شهر باخموت، تصرف مجدد شبه‌جزیره کریمه و خرابکاری در خط لوله‌های انتقال گاز «نورد استریم» پدیدار شده‌اند.

این نشریه به نقل از چند مقام نوشته است: با وجود آنکه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۲۳ (اول اسفند ۱۴۰۱) در سفری ناگهانی به شهر کی‌یف رفت تا همبستگی و اتحاد با اوکراین را نشان دهد، «موارد جدیدی از تنش» در حال پدیدار شدن در روابط دو کشور است.

در بخشی از گزارش پالتیکو نوشته شده است: چندین مقام دولت آمریکا نگرانند اوکراین در حال صرف حجم بیش از حدی از نیرو و مهمات خود برای دفاع از شهر باخموت است در حالی که به اعتقاد «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا، این شهر «بیشتر از آنکه ارزش عملیاتی و استراتژیک داشته باشد، ارزش سمبلیک دارد.»

پالتیکو فاش کرد: نگرانی در میان مقام‌های آمریکایی از این بابت که شکست‌های سنگین اوکراین در شهر باخموت ظرفیت ارتش این کشور برای دست زدن به ضدحملات در فصل بهار را تضعیف کند در حال افزایش است.

از طرفی نشریه پالتیکو تصریح کرد: ادعای اخیر روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا بر مبنای داده‌های اطلاعاتی در خصوص دست داشتن «گروه حامی اوکراین» در انفجار‌های خط لوله‌های انتقال گاز «نورد استریم»، دولت جو بایدن را بر آن داشت، این پیام را به کی‌یف بفرستد که «برخی اقدامات خشونت آمیز در خارج از مرز‌های اوکراین را تحمل نخواهد کرد.»

به نوشته این نشریه آمریکایی، یکی دیگر از کانون‌های بحران بین واشنگتن و کی‌یف بر سر تاکید اوکراین بر اینکه شبه جزیره کریمه را تصرف کند، است. پنتاگون این دیدگاه را با توجه به موضع جاافتاده و تسلط روسیه بر آنجا غیرواقع‌بینانه می‌داند.

«مایکل مک کال»، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کمیته امور خارجی این مجلس گفت: «دولت یک هدف واضح و ماموریت سیاسی روشن ندارد. آیا به دنبال طول دادن این جنگ، چیزی که دقیقا ولادیمیر پوتین می‌خواهد، است؟ آیا می‌خواهد به اوکراینی‌ها انقدری کمک بدهدکه زنده بمانند، نه این پیروز شوند؟ من هم اکنون سیاستی برای رسیدن به پیروزی نمی‌بینم و اگر که ما چنین سیاستی نداشته باشیم، پس داریم چه کار می‌کنیم؟»

شهر باخموت واقع در شمال ناحیه دونتسک، چندین ماه است که محور درگیری‌ها در منطقه دونباس قرار گرفته و هم روسیه هم اوکراین حجم قابل توجهی تسلیحات و پرسنل نظامی خود را به آنجا اعزام کرده‌اند. این شهر یک محور مهم نقل و انتقالات همراه با تقاطع‌های بسیار بوده و در ابتدای شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در یک سال قبل در اوکراین، به عنوان یک مرکز مهم تامین تدارکات برای سربازان اوکراینی مستقر در این منطقه مطرح بود. با این وجود در دو ماه گذشته وضعیت به نحوی پیش رفت که این شهر اکنون تقریبا در محاصره کامل سربازان روسی قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
اوکراین و کشورهای هم پیمانش اشتباهات بزرگی را مرتکب شدند تلاش برای عضویت در ناتو ، نسل کشی مردم ایالتهای خود مختار ، ازمایش تسلیحات بیولوژیک بر روی انها ، سپر انسانی مردم در مقابل روسیه ، حمله عمدی به بلاروس برای متهم کردن روسیه ، کشته سازی ، اتهام به دزدی غلات اوکراین ، حمله به خط لوله گاز نورد استریم ، حمله به پل روسیه به کریمه ، تهدید به حمله به کریمه روسیه ، نقش پنهان در حمله به تاسیسات نظامی اصفهان ، اتهام زنی به ایران ، کشاندن رژیم صهیونیستی به جنگ و ... اشتباهات بزرگی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
اروپای حقیر بزور آمریکا اوکراین بدبخت رو طعمه خواسته های خودش قرار داد. واقعا فکر می کنید روسیه رو می تونید شکست بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
یهودی تاز فهمید که نهفمد است امریکا فکر خکدش نه مردم بدبخت اکرابن
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
روسیه میخواست نهایتا سر یک ماه اوکراین رو بگیره ولی الان توی منجلاب گیر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
روسیہ نمیخواست اکراین بگیرہ ۔۔۔ سران اکراین بہ پشتوانہ آمریکا زدن زیر معاھدہ و ناتو رو تا مرز قارہ آسیا داشتن گسترش میدادن کہ نفوذ کنن روسیہ جلوشون گرفت
۲ شھر ھم مرز روسیہ ھم روسیہ تبار ھستن کہ ۱ سال بود بہ دست دولت کیف داشت قتل وعام میشدن
ھمہ پرسی کردن مردمش خواستن دوبارہ این دوشھر بہ روسیہ برگردہ
قبول نکرد بہ اکراین چندین بار ھشدار داد بعد دید اکراین زدہ زیر ھمہ تعھداتش جنگ شروع کرد
دوبارہ ھمہ پرسی کردن نتیجہ قبلی بہ دست اومد
اکراین قرار نیست بہ روسیہ الحاق پیدا کنہ
الان فقط جنگ امریکاو متحدینش با روسیہ ست
وگرنہ میتونہ سریع پیش برہ
روسیہ جنگ کش میدہ کہ آمریکا و متحدینش زمین بزنہ
میدونید چقدر ھزینہ کردن بر خلاف روسیہ
برای ھمینہ کہ صدای سران و نمایندگان امریکایی ھم در اومدہ
امریکا از اول ھم بہ اندازہ پشیزی برای اکراین ارزش قائل نبود و نیست بہ فکر منافع خودشہ
آخرین اخبار