فاطمی امین گفت: طبق گزارش مرکز آمار،بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار شغل ایجاد شده در بخش صنعت ایجاد شده است.

آقای رضا فاطمی امین در جمع خبرنگاران گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری کردند. به لحاظ تولید آمار‌ها امسال بسیار امیدوار کننده است. در تابستان ۱۴۰۰ در حوزه معدن رشد بخش معدن منفی ۳.۷ درصد بود، اما در پاییز امسال به مثبت ۲.۷ رسید.

او ادامه داد: در حوزه صنعت هم همین اتفاق افتاد. در این بخش رشد در تابستان ۱۴۰۰، حدود ۲ درصد بود و در پاییز امسال به پنج درصد رسید. در واقع ان جهشی که در تولید انتظار می‌رفت، محقق شده است.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت اشتغال آفرینی گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار، با بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار شغل ایجاد شده در بخش صنعت بیشترین اشتغال در حوزه صنعتی کشور رخ داده که رقم قابل توجهی است.

وزیر صمت ادامه داد: در خصوص دانش بنیان‌ها کار مشترکی با وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری انجام دادیم. تفاهم‌نامه‌ای بین ما و مقامات علمی انجام دادیم. پیش از این هم توافقنامه‌هایی با وزارت علوم داشتیم که عملیاتی شده است. یکی از اقداماتی که امروز انجام شد این بود که ۲۹ شرکت در فرآوری‌های پیشرفته، در یک محصول مشخص متمرکز میشوند. خوبی کار این است که خریدار، تولید کننده فناوری و دانشگاه در این زنجیره در کنار هم قرار می‌گیرند.

فاطمی امین در خصوص سهم دانش بنیان‌ها در صنعت گفت: عدد‌های مختلفی ذکر می‌شود. اما نکته اینجاست که ما در دولت یک تغییر رویکرد در این حوزه داشته ام. این تغییر هم آن است که طرف تقاضا را در حوزه دانش بنیان فعال کنیم. تاکنون بیشتر سمت عرضه بودیم و باید اکنون به سمت تقویت تقاضا حرکت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار