معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و حضور مهمانان در شهر قم، ۲۰ اکیپ نظارتی و ستادی بهداشتی این دانشگاه در اطراف مسجد مقدس جمکران مستقر شد.

 سیامک محبی در این زمینه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با استقرار ۳۰ اکیپ نظارتی و ستادی در ایام نیمه شعبان نسبت به کنترل و نظارت بر آب و مواد غذایی و رعایت اصول بهداشتی نظارت دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: از اکیپ‌های مذکور، ۲۰ اکیپ در اطراف مسجد جمکران، هشت اکیپ در حرم مطهر و ۲ اکیپ ستادی در دانشگاه فعال خواهند بود.

به گفته محبی، فعالیت اکیپ‌های مستقر در حرم و جمکران از صبح روز ۱۶ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۹ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه به اقداماتی که در این نظارت‌ها انجام خواهد شد اشاره و عنوان کرد: بازدید از اماکن حساس اطراف حرم مطهر و مسجد جمکران توسط بازرسی بهداشت محیط با استفاده از دستگاه‌های پرتابل برای کنترل لحظه‌ای سلامت آب و مواد غذایی و نظارت بر ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها از جمله این اقدامات است.

محبی ادامه داد: همچنین نظارت بر سلامت آب، نمونه‌برداری، کلر سنجی، نظارت و انجام گندزدایی سرویس‌های بهداشتی اماکن مذهبی انجام می‌شود و تانکر‌های آب از روز قبل گندزدایی، کلر سنجی و نمونه‌برداری و سپس پلمپ شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: ایستگاه‌ها و موکب‌ها از روز گذشته مورد نظارت قرارگرفته و تا پایان تعطیلات تشدید نظارت‌ها ادامه خواهد داشت.

محبی تصریح کرد: تذکرات لازم به موکب داران، مسوولان ایستگاه‌های صلواتی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اطراف حرم و جمکران در خصوص رعایت نکات بهداشتی داده شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و یا مشکلی در خصوص سلامت مواد غذایی و یا استفاده از ظروف یک‌بارمصرف غیرمجاز مشاهده کردند با سامانه ۱۹۰ برای رسیدگی به شکایات تماس حاصل نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز بر خدمات‌رسانی و تلاش برای ارائه فعالیت‌های بهداشتی و درمانی مطلوب به مهمانان در مسجد مقدس جمکران تاکید کرد و افزود: ضروری است که ما به‌عنوان متولی سلامت استان، در راستای خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به مسافران تلاش کرده و با فراهم کردن امکانات در راستای خدمات‌رسانی گام برداریم.

مهدی مصری در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: تیم‌های درمانی و واکنش سریع و همچنین تیم‌های بهداشتی در مسجد مقدس جمکران مستقر بوده و در مسیر منتهی به مسجد نیز علاوه بر تیم‌های بهداشتی، تیم‌های اورژانس ۱۱۵ نیز حضور خواهند داشت.

مصری بیان کرد: تمامی خدمات بهداشتی و درمانی به مسافران انجام شده و تیم‌ها و نیرو‌ها در آماده باش کامل بوده تا شاهد بروز مشکل نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در درمانگاه دارالشفای مسجد جمکران نیز پزشکان و متخصصان حضور داشته و خدمات‌رسانی خواهند کرد و علاوه بر آن مراکز درمانی سطح شهر نیز به‌عنوان نیرو‌های پشتیبان در خدمت زائران خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.