معاون استاندر کرمان با اعلام اینکه پایان حاشیه نشینی در کرمان مشخص شده است، گفت: موضوع ساماندهی حاشیه کرمان با وجود سمن‌ها انجام می‌شود.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در مراسم اجلاسیه سراسری دبیران استانی شبکه ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که با محوریت مناطق حاشیه نشین در محل هتل جهانگردی کرمان برگزار شد، با خوشامد گویی به میهمانان به واسطه حضور در پایتخت مقاومت به گزارشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و نقش مجموعه مردم در این خصوص پرداخت و گفت: شورای راهبردی استان از مجموعه استانی ایجاد و دبیرخانه اجرایی تشکیل شده است و اولین کاری که در آن انجام شد، این بود که اطلاعات و مشکلات در همه حوزه‌ها تهیه شد.

او با بیان اینکه پس از تحقیق ما به ۹ مساله رسیدیم که ۲ مساله حاشیه نشینی و معتادان متجاهر مهم‌ترین آن‌ها بودند، افزود: در این زمینه همه ارگان‌ها فعالیت کرده بودند و کتابچه‌ای تهیه و راهکاری را بیان کردیم.  

جلالی بیان کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی، اولین مورد آن حاشیه نشینی بود که دغدغه رهبری است.

او تصریح کرد: مشکل قبلی که وجود داشت، جزیره‌ای عمل کردن نهاد‌ها بود و ما با بررسی به این نتیجه رسیدیم که قرارگاه عمل کنیم.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان داشت: به استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حلقه‌های میانی نیاز داریم.  

او توجه نکردن به مسئولیت شناسی، مساله شناسی و مطالبه گری را از مشکلات اصلی دانست و بیان داشت: پایان حاشیه نشینی در کرمان مشخص شده است.  

او با اشاره به اینکه توانمندسازی مردم و صیانت قضایی کار‌هایی بود که برای حاشیه نشینی انجام شد، گفت: سمن‌های کرمان، بسیار فعال هستند و موضوع ساماندهی حاشیه کرمان با وجود سمن‌ها انجام می‌شود.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بیان داشت: حاکمیت به تنهایی نمی‌تواند کار کند.  

او با اشاره به اینکه مردم و سمن‌ها را کمک می‌کنیم، تصریح کرد: هر وقت پیروزی بوده، مردم کار کردند.

میثم پاریزی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان در این نشست با اشاره به برگزاری دوره آموزشی همنا طی روز گذشته در کرمان با حضور مرتضی کامل نواب مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: این دوره آموزشی با هدفگذاری که داشت بسیار کاربردی و اجرایی کار خود را انجام داد.

او با اعلام اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی از سوی استانداری، اقدامات کاربری و عملیاتی مناسبی صورت گرفته است، افزود: مجموعه استانداری قرارگاه آسیب‌های اجتماعی را راه اندازی کرده اند و موضوعات حاشیه نشینی را به شکل اختصاصی هم در شهر کرمان و هم شهرستان‌های استان پیگیری و بررسی می‌کنند.

پاریزی ابراز امیدواری کرد، با رویکردی که حوزه جوانان در وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی جوانان کشور در بحث توسعه و تعالی توانمندسازی دارد، بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد مسیر خود را به خوبی طی کنیم.

او به این کنگره اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم جمع بندی این کنگره بتواند کمک کند تا بازخورد کارمان را در حوزه اجرا مثبت ارزیابی کنیم و کاهش آسیب‌های اجتماعی را به خصوص در مناطق حاشیه نشین با ساختار و هم افزایی ارگان‌های مختلف شاهد باشیم.

پاریزی افزود: خوشبختانه کرمان با توجه به نگاه استانداری در این زمینه پیشگام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار