کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سمیرم با میانگین ۳۱.۶ میلیمتر بیشترین بارش شبانه روز گذشته را داشت.

مینا معتمدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در شبانه روز منتهی به ساعت ۹ صبح امروز، سمیرم با ۳۱.۶ میلیمتر آب حاصل از برف و پس از آن دهاقان با ۱۰.۶ میلیمتر، چادگان با ۱۳.۲ میلیمتر، فریدون‌شهر با ۶.۵ میلیمتر، گلپایگان با ۵.۴ میلیمتر و کاشان با ۲.۲ میلیمتر بیشترین بارش را ثبت کردند.


او با پیش بینی اینکه در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه با فراگیر شدن سامانه بارشی، در مناطق مرکزی و از جمله کلان‌شهر اصفهان شاهد بارندگی خواهیم بود افزود: فعالیت سامانه بارشی تا روز پنجشنبه ۲۷ بهمن به طور متناوب ادامه دارد و بارش سنگین برف و باران در نیمه جنوبی و غرب استان و وزش باد شدید تا شدید در مناطق جنوبی استان پیش بینی می‌شود.


کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: احتمال آب‌گرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ای، مه آلودگی و کاهش دید و کولاک برف در گردنه‌ها و مناطق مرتفع استان همچنین خسارت وزش باد شدید در مناطق جنوب و شرق اصفهان طی این مدت وجود دارد.


معتمدی با بیان اینکه بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۱ درجه رسید و کمینه آن بامداد فردا به چهار درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد اضافه کرد: گلپایگان با کمینه دمای چهار درجه زیر صفر و ورزنه با ۱۳ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مناطق استان هستند.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی اصفهان درباره توفان احتمالی
اداره کل هواشناسی استان اصفهان در مورد افزایش گرادیان فشاری و وزش باد شدید و وقوع توفان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
بر اساس این اطلاعیه از صبح روز چهارشنبه ۲۶ بهمن تا اواخر وقت به ویژه در نیمه شرقی و مناطق جنوبی استان وزش باد شدید، توفان لحظه‌ای و خیزش گردوخاک موقت پیش‌بینی می‌شود و سقوط اشیا از ارتفاعات و تابلو‌های تبلیغاتی، شکستن درختان فرسوده، خسارت به سازه‌های موقت و اختلال در محور‌های مواصلاتی استان اصفهان با استان‌های یزد و فارس محتمل است.

هشدار سطح نارنجی در خصوص پدیده جوی زمانی صادر می‌شود که احتمال خسارت گسترده دارد و لازم است تدابیری برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی اتخاذ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار