مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: قانون جدید درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها منابع درآمدی را محدود کرده که امیدواریم در توسعه شهر خللی ایجاد نشود.

به نقل از شهرداری قم، محمد وحیدنیا،مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم در هفتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به موضوع تعرفه‌ها اظهار کرد: با جلساتی که برگزار شده، موضوع تعرفه‌ها موردبررسی قرار گرفته است، اما هنوز نقطه نظر‌هایی وجود داشته که باید به آن پرداخته و اصلاح شود.

او سپس به تشریح اشکالات موارد شده به تعرفه‌ها از طرف فرمانداری پرداخت و افزود: در مورد اول باید عوارض بالکن و پیش‌آمدگی در حیاط اصلاح‌شده و مجزا شود؛ در مورد دوم درباره واحد‌های تجاری روباز و بدون سقف مانند آهن‌فروشان است و باید از این مشاغل نیز عوارض دریافت شود، اما به سال آینده واگذارشده تا عنوان آن در وزارت کشور وارد شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم به بررسی تک‌تک موارد مورد اشکال اشاره و تصریح کرد: عوارض یکی از منابع درآمدی شهر بوده و شهرداری بدون داشتن درامد نمی‌تواند شهر را اداره کند و نیاز داریم با نگاهی عدالت محور حقوق شهرداری را نیز تأمین کنیم.

او تأکید کرد: قانون جدید درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها، منابع درآمدی شهرداری را محدود کرده و این عامل باعث شده شهرداری با دقت بیشتری به منابع درآمدی شهرداری بپردازد و عدالت محور در این بازنگری موردتوجه ویژه قرار گرفته است که امیدواریم در توسعه شهر خللی ایجاد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.