با تصویب قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی از اول شهریورماه نرخ عوارض نوسازی افزایش پیدا می‌کند.

محمد وحیدنیا با حضور در برنامه رادیویی بی‌تعارف با اشاره به تصویب قانون درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت: این قانون بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال به تصویب رسیده و یک‌ قدم رو به‌ جلو برای توسعه شهرهاست.

او پیشینه قانون درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها را مربوط به دهه ۶۰ دانست و افزود: بعد از جدا شدن شهرداری‌ها از بدنه دولت در دهه ۶۰ و تا به مروز شهرداری‌ها خودگردان و مسیری سخت را پشت سر گذاشته‌اند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم نکات مثبت قانون درآمد‌های پایدار را موردبررسی قرار  داد و افزود: این قانون می‌تواند در این شرایط اقتصادی به شهرداری‌ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم کمک کرده و امیدواریم اتفاق‌های خوبی در این حوزه رقم بخورد.

او به افزایش عوارض نوسازی در قانون درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که در این قانون آمده، افزایش یک‌درصدی عوارض نوسازی بوده به صورتی که از یک و نیم درصد به دونیم درصد افزایش پیداکرده است.

وحیدنیا یکی دیگر از نکات مثبت این قانون را الزام تمام دستگاه‌ها به پرداخت عوارض عنوان کرد و گفت: یکی از نکات این قانون لزوم پرداخت عوارض از طرف دستگاه‌های اجرای و نیروی‌های مسلح در زمان مقرر است و این صراحت در قانون شامل تمام ارگان‌ها می‌شود.

او به پرداخت جریمه در این قانون نیز اشاره و اذعان کرد: در قانون افزایش درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها به لزوم پرداخت جریمه نیز اشاره‌ شده است و در صورت  پرداخت نشدن عوارض در زمان مقرر عوارض شامل ماهانه ۲ درصد و سالانه ۲۴ درصد جریمه می‌شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با تأکید بر معافیت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت عوارض ادامه داد: این افراد با در دست داشتن معرفی‌نامه می‌توانند به شهرداری مناطق مراجعه کرده و مشمول این قانون شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار